عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

دانشجو با شناخت واقعیت‌ها نیاز مردم را فراهم کند

عضوشورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت:دانشجو باید واقع‌بین و آرمان‌گرا باشد و با شناخت واقعیت‌ها، آینده کاری، نیازهای مردم و زندگی را فراهم کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:
عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد گفت: دانشجو و هر ایرانی باید واقع‌بین و آرمان‌گرا باشد؛ به این معنی که واقعیت‌ها را بشناسد و با شناخت واقعیت‌ها، آینده کاری، نیازهای مردم و زندگی را فراهم کند .
دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه افزود: دانشجویی که درس را فقط برای پاس کردن بخواند هیچ مهارت و توانایی کسب نمی‌کند و هنگامی که فارغ‌التحصیل شد و مدرک تحصیلی خود را گرفت، نباید انتظار کار و شغل مناسبی داشته باشد .
وی اظهار کرد: یک مشکلی که در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های ما وجود دارد، حفظ‌محوری بودن دانشگاه‌ها است. باید جدول مندلیف را حفظ کنید. این حفظیات چه کمکی برای دانشجو و جامعه بوده و چه دردی را دوا می‌کند؟ ما باید طوری تحصیل و  رشد کنیم تا بتوانیم دست دیگران را نیز بگیریم .
حجت الاسلام والمسلمین رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: روز ۱۶ آذر یادآور یاد و خاطره حماسه‌آفرینی دانشجویانی است که با دارا بودن شاخصه‌های انقلابی‌گری، مطالبه‌گری، استکبارستیزی و دشمن‌شناسی در تاریخ این سرزمین اسلامی واقعه‌ای را رقم زدند که تا ابد نقش تاثیرگذاری بر جامعه و دانشجویان خواهد گذاشت.
معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز در آیین گرامیداشت روز دانشجو گفت: در این مراسم از ۲۳ دانشجوی منتخب بسیج دانشجویی، تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی و هیات‌های مذهبی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
دکترموسی مولوی افزود: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با دبیری سجاد درویشی به‌عنوان تشکل دانشجویی برتر انتخاب و تجلیل شد.
اضافه می شود: هم خوانی سرود ای ایران، اجرای مسابقه دانشجویی و موسیقی سنتی از دیگر برنامه های روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بود.