عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

دیدار مسئولین و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با مادر شهید مدافع حرم، شهید محمد حسن قاسمی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه:
به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام ولزوم آشنایی با سیره ایشان، جلسه دیدار با مادر شهید سرافراز مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری، شهید محمد حسن قاسمی در سالن جلسات ساختمان فرهنگی دانشگاه برگزار شد.
در این دیدار و گفتگوی صمیمانه ابتدا رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد ضمن قدردانی ویژه از مادر شهید، خطاب به حضار گفت: شهید نظر می کند به وجه الله یعنی این که شهید در جهت رضایت حق قدم برداشته و به همین دلیل خدا همیشه به او نظر دارد وجایگاهش بهشت خواهد بود.
دکتر مظاهر نیکخواه افزود: ان شاء الله ما هم درکارهایی که می کنیم رضایت حق تعالی را در نظر بگیریم و بدانیم خانواده شهدا با فدا کردن هستی شان به انقلاب کمک کردند ما هم  وظیفه داریم حافظ خون پاک شهدا باشیم.
خانم رئیسی دبیرستاد شاهد نیز ضمن عرض خیرمقدم به این مادر بزرگوار ازحضور پرنور شان درجمع دانشجویان تشکرو قدردانی کرد.
در ادامه مادر شهید سرافراز با قرائت آیه ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون، خاطرنشان کرد: شهدا زنده اند وحاضر و ناظر اعمال ما هستند. قطعا خداوند به واسطه شهدا حاجات مارا برآورده می کند. مادر شهید در جواب یکی از دانشجویان در خصوص انتظار شهید از دانشجویان گفت: هر چیزی که خداوند سفارش کرده انجام دهیم و منکرات را کنار بگذاریم. شهید محمد حسن به انجام واجبات و ترک محرمات بسیار مقید بود و دراین باره الگوی خوبی برای هم سن سالانش بود.
این مادر بزرگوار در انتهای سخنانش و در فضایی معنوی و معطر به عطر شهید خاطراتی از کار های خیر شهید و نحوه شهادتش بیان کرد.
دکتر کبری سپهری از اعضای هیات علمی دانشگاه نیز ضمن خوش آمد گویی به مادر شهید گفت: دلیل اینکه سخنان این مادر بزرگوار به دل نشست ، خلوص نیت وی است.
دکتر سپهری با تشکر از سخنان تاثیر گذار مادر شهید عنوان کرد: آن چه باعث تسلای خاطر مادر شهید است این است که این مادران در درگاه خداوند رو سفید هستند که فرزندی صالح تربیت کردند.
وی افزود: حضور این مادر بزرگوار در دانشگاه یقیناً در ایجاد فضای معنوی دانشگاه موثر خواهد بود چرا که یادآوری خاطرات و بیان خصوصیات اخلاقی شهید در الگو سازی برای جوانان موثر خواهد بود.
در پایان این دیدار معنوی و تاثیر گذار، با اهدای سبد گل از این مادر شهید تجلیل شد.
شهید محمد حسن قاسمی از شهدای مدافع حرم سوار بر آمبولانس در حال حرکت از بیمارستان صحرایی به سمت شهر حلب بود که مورد حمله قرار می گیرد و با تیرباران تکفیری ها در مرداد ۱۳۹۵به فیض شهادت میرسد. پس از سه ماه از شهادتش پیکر مطهرش در روز سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ به شهرکرد بازگشت و در جوار گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده شد. روحش شاد، راهش پر رهرو و یادش گرامی