عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

حجت‌الاسلام مستشاری: حس وطن‌خواهی،دین‌خواهی و غیرت ملی همواره در طیف دانشجو بوده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: حس وطن‌خواهی، دین‌خواهی و غیرت ملی همواره در طیف دانشجو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  آنا از قم، حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم با گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: نگاه جامعه گاهی نسبت به دانشگاه این است که جمعی غیر مقید را تشکیل می‌دهند و در برخی مواقع دیدگاه منفی نسبت به این قشر وجود دارد.

وی افزود: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر و موسس انقلاب اسلامی با اینکه مرجع و حوزوی بودند؛ اما در حمایت از رهبری از سال ۴۲ و قبل از آن همواره دانشجویان همراه انقلاب و صاحب انقلاب بوده اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اظهار کرد: وقتی امام خمینی(ره) سخنرانی مهمی در رابطه با کاپیتولاسیون داشت و تبعید شد و حتی ۱۰ سال قبل وقتی کودتای آمریکا اتفاق افتاد و دولت مصدق را سرنگون کردند، نخستین گروهی که برای غیرت دینی و تمامیت ارضی و حفظ منفعت‌خواهی و مصلحت‌خواهی مملکت ایستادند و کشته دادند، دانشجو بودند.

مستشاری بیان کرد: در زمان طاغوت دانشجویان کثیری به واسطه حمایت از انقلاب در زندان به سر می‌بردند و حس وطن‌خواهی، دین‌خواهی و غیرت ملی همواره در میان طیف دانشجو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال ۴۲ که علما و طلاب و عموم مردم از قیام امام دفاع کردند، جامعه دانشجویی همراهی خوبی با جامعه داشت و قبل از ورود امام (ره) در سال ۵۷ روز ۱۳ آبان شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان نشان از علاقه‌مندی آنان به نهضت داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: جامعه جوان و دانشگاهی حرکت خوبی را در تحقق انقلاب داشته‌اند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضوری پرشور از خود نشان داده‌اند.

وی عنوان کرد: ابتدای انقلاب هنوز عده‌ای اهمیت مقابله با استکبار را باور نمی‌کردند و رفتن شاه را کافی می‌دانستند و دولت موقت ایران حتی موافق مذاکره و مستحکم کردن جای پای استکبار بود.

مستشاری افزود: اما ۱۳ آبان ۵۸ جامعه دانشجویی با تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم را رقم زد که تکمیل مبارزه با استبداد داخلی و کوتاه‌کردن دست استعمار خارجی بود.

وی بیان کرد: در آن موقع عده‌ای اعلام کردند که تسخیر سفارت غیر قانونی بود در حالی که اصل انقلاب مقابله با قانون‌هایی بود که با آن موافق نبودیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم تصریح کرد: جامعه دانشگاهی و جوان همواره اثرگذار و بصیر بوده و از نظر تدین نیز این جوانان واقعا درخشان هستند.

وی گفت: آمارهای ملی بیانگر پیشرفت و تعالی کشور است که بخش زیادی از آن توسط قشر فرهیخته و جوان و دانشجو رقم می‌خورد.

مستشاری ادامه داد: بسیاری از مسائل اخلاقی و دینی از مساجد دانشگاه‌ها فرهنگ‌سازی شد؛ چراکه دانشجویان جامعه‌ای فرهنگساز و نجیب و منطقی هستند.

وی بیان کرد: از نظر فنی مهندسی حتی در زمان جنگ تحمیلی بر روی این قشر حساب باز می‌کردیم و موفقیت‌های زیادی را در طول انقلاب داشته‌ایم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: دانشجویان قم فرهیخته هستند و اندیشه‌ای ناب دارند و فرصت‌های بالنده‌ای در مسیر دانشجوان قم قرار دارد.

وی گفت: گاهی نوع پوشش و دیالوگ دانشجوها ممکن است نگرش‌های منفی در جامعه ایجاد کند که اگر مدیریت شود نگاه منفی برداشته می‌شود.

مستشاری تاکید کرد: همه دین حجاب و پوشش نیست و باید در این باره فرهنگ‌سازی شود؛ اما توجه به ظاهر و پوشش نیز اهمیت زیادی دارد همان طور که نشاط و شادابی از ویژگی مهم دانشجوست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: در واقع دانشجو می‌داند که دانشگاه محیط درس و علم است و به‌خوبی به ضوابط واقف هستند.