عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

معاون فرهنگی نهاد رهبری واحد قم مطرح کرد: عفاف و حجاب دانشجویان الگو شود

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد قم گفت: دانشجویان با عفاف و حجاب خوبش در سطح جامعه برگرفته از آموزه های دینی برای سایر افراد الگو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد قم در مراسم جشن روز دانشجو و گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اظهار داشت: دانشجویان باید با درس گیری از سیره امامان معصوم با رعایت عفاف و حجاب الگویی برای سایر افراد جامعه باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید رسول زهراپور افزود: حجاب و عفاف امروز در جامعه یکی از مهمترین مسایلی است که باید به آن توجه شود و الگوسازی در جامعه توسط این قشر فرهیخته صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری واحد قم گفت:این نهاد از سال ۱۳۷۲ فعالیت خویش را آغاز کرد و در حال حاضر استمرار دارد.

وی گفت: این نهاد با هدف توسعه ارزش‌های اسلامی-انقلابی در کلیه مقاطع علمی-عملی،گسترش و تعمیق معلومات و علایق اسلامی دانشگاهیان و بیان ارزش‌های اسلامی و تشکیل و توسعه محیطی معنوی-اسلامی در دانشگاه ها و برخورد با تبلیغات عقیدتی و اندیشه‌های غیر اسلامی تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین زهراپور بیان کرد: همچنین نظارت بر تشکل های فرهنگی و فعالیت های آنها صورت می گیرد.

وی با اشاره به ازدواج های دانشجویی گفت: هر ساله دانشجویانی که متاهل شوند را مورد حمایت معنوی قرار داده و به مشهد مقدس اعزام می کنیم.

وی افزود: اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از دیگر برنامه های این نهاد است که هر ساله پیگیری و اجرا می شود.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد قم یکی از قراردادهای مهم در دانشگاه آزاد اسلامی را شرکت در نماز های جماعت عنوان کرد و گفت: این امر به عنوان یکی از مهمترین پایه های دینی باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد تا پیشرو در این عرصه باشند.

وی تاکید کرد: دانشجویان باید در صفوف اول نمازهای جماعت در مساجد باشند تا دیگران از آنها الگو بگیرند.

وی، ارایه خدمات مشاوره ای، کارگاه عای علمی و آموزشی و اخلاقی، اجرای برنامه های فرهنگی، دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی و عقیدتی را از مهم ترین برنامه های این نهاد دانست.