عمومی | دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

حضور دکتر نجفی‌نژاد در برنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز گلستان

به مناسبت روز دانشجو دکتر نجفی نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به همراه دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان گلستان در برنامه گفتگوی خبری شبکه گلستان حضور یافتند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این برنامه گفت: این دانشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی استان گلستان، دارای حدود چهار هزار دانشجو در ۱۸ دوره کارشناسی، ۵۶ دوره کارشناسی ارشد و ۳۲ دوره دکتری با بیش از ۱۸۰ عضو هیات علمی که بیش از ۸۵ آنها دارای رتبه علمی استادیار به بالا هستند، مشغول به فعالیت است.

دکتر نجفی‌نژاد افزود: در این دانشگاه، همه رشته‌های تحصیلی تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی دایر است، همچنین علاوه بر آزمایشگاه‌های متعدد در دانشکده‌ها، یک آزمایشگاه مرکزی با بهترین امکانات، ۲ مزرعه آموزشی و تحقیقاتی، طرح جنگلداری شصت‌کلاته، مرکز رایانه و خدمات انفورماتیک، مرکز دیتا و… در دانشگاه فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد دانشجویان دختر این دانشگاه از فضای خوابگاهی استفاده می‌کنند و ۸۵ درصد از دانشجویان پسر از خوابگاه دانشجویی بهره‌مند هستند، علاوه بر این فضاهای ورزشی و سالن‌های بدنسازی هم در خوابگاه و هم در پردیس دانشگاه راه‌اندازی شده‌است، البته اخیرا فاز اول مجتمع ورزشی سرپوشیده دانشگاه که دارای سالن‌های مجهز در رشته‌های مختلف ورزشی است، افتتاح شده و انشاا… فاز دوم آن که شامل استخر است در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: در حوزه فعالیتهای فرهنگی و فوق‌برنامه دانشجویان این دانشگاه در کانون‌های علمی، هنری، انجمن‌ها و تشکل‌ها عضو هستند.

وی تصریح کرد: رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم و دوازدهم حرکت به سمت کارآفرینی و مهارت آموزی دانشجویان است، در این راستا دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از چند سال پیش سند دانشگاه کارآفرین را تصویب کرد، مرکز کارآفرینی دانشگاه راه‌اندازی شد، شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط تصویب و درس کارآفرینی و مهارت‌های کارآفرینی در برنامه درسی کلیه دانشجویان همه رشته‌های تحصیلی گنجانده شد، نشست‌های کارآفرینی تقریبا به صورت هفتگی در دانشگاه برگزار می‌شود و طی سال گذشته حدود ۱۰ جشنواره کارآفرینی منطقه‌ای و استانی و… را برگزار کردیم.

دکتر نجفی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گروه‌های کسب و کار و فعالیتهای کارآفرینانه مشغول هستند و از این طریق برای خود درآمد ایجاد کرده‌اند.

رییس دانشگاه افزود: برطرف شدن نیازهای جامعه نیز رویکرد این دانشگاه در حوزه پژوهشی و فناوری است، اجرای دو دوره استارت آپ تخصصی کشاورزی که دومین مرحله آن در هفته پژوهش امسال برگزار خواهد شد‌، ایجاد پارک کسب وکار و کارآفرینی و… جز فعالیتهای پژوهشی و فناوری دانشگاه است.

دکتر نجفی‌نژاد گفت: طی چندسال گذشته با افتتاح چندین پروژه عمرانی بخش قابل توجهی از کمبود فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه برطرف شده است و امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه‌های دیگر عمرانی در دست ساخت، این دانشگاه از نظر فضاهای فیزیکی به شرایط مطلوب و استاندارد نزدیک شود.