عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خبر داد؛ ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر

ماریا خویش‌دوست گفت: سرشماری از جمعیت عشایر نشین شهرستان از یکم آذر شروع‌شده و تا پانزده آذرماه ادامه دارد و نتایج سرشماری و مراقبت‌های بهداشتی به معاونت بهداشتی ارسال خواهد شد.
خویش‌دوست افزود: هرساله با شروع فصل پاییز، جمعیت عشایر نشین در ۱۲ منطقه شهرستان سکنی می‌گزینند و تا پایان اردیبهشت‌ماه در این مناطق می‌باشند که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در اولین اقدام ، با اعزام تیم‌های سلامت، سرشماری و مراقبت‌های بهداشتیِ گروه‌های مختلف سنی عشایر را انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد:  جمعیت عشایر نشین ما در هر منطقه، تحت پوشش یک مرکز خدمات جامع سلامت می‌باشد که تیم‌های سلامت این مراکز در قالب (پزشک، مامای پزشک خانواده، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس سلامت خانواده و دارویار) و کلینیک سیار دندانپزشکی  به‌صورت هفتگی و با هماهنگی امور عشایر به این مناطق اعزام و تمامی خدمات نوین سلامت را به‌تمامی گروه‌های سنی ارایه می‌دهند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، رسیدگی و کنترل بهداشتی آب منطقه عشایر نشین (کلرزنی و توزیع کلر) و دفع صحیح بهداشتی زباله را در کنار دیگر خدمات و مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم عنوان کرد.
خویش دوست اظهار کرد: انتظار می‌رود بر اساس سرشماری تیم‌های سلامت، جمعیت امسال عشایرنشینان در مناطق شهرستان بالغ‌بر سه هزار نفر شود.
انتهای پیام/ ۳۰۳۰/س.غ