عمومی | دانشگاه بین المللی امام خمینی

از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل شد

در مراسمی که روز دوشنبه ۱۹ آذر ماه در تالار دهخدا دانشکده علوم انسانی برگزار شد  به مناسبت هفته پژوهش از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم دکتر نائینی رئیس دانشگاه ضمن تشکر از پژوهشگران و گرامی داشت هفته پژوهش بیان داشت:هفته پژوهش تجلی دیدار و تجلیل از زحمات شما پژوهشگران عزیز در یک سال گذشته است وی با بیان اینکه سرانه مقالات تولیدی دانشگاه  ۳/۵ برابر و رشد ۳۵۰ درصدی و انتشار و چاپ کتاب رشد ۴۰ درصدی و میزان رشد طرح های تحقیقاتی رشد ۳۵ درصدی داشته اظهار داشت: امروزه پژوهش سرلوحه کار ماست و کلید توسعه پایدار پژوهش است و برای حرکت بیشتر توسعه و بهره وری باید دانش بنیان باشیم و نا به امروز با پیشرفت های صنعتی، نظامی و پزشکی نشان داده ایم که می توانیم و این رشد باید شتاب بیشتری پیدا کند.

دکتر نائینی افزود: سوق دادن پایان نامه ها به سمت کاربردی شدن و حل مشکلات منطقه و کشور در قالب طرح های تحقیقاتی یکی از وظایف دانشگاه هاست رشد مقالات پراستناد نیز نشان می دهد که مقالات نه تنها از رشد کمی که از رشد کیفی نیز برخوردار است.

همچنین در ابتدای مراسم  دکتر زندیه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیان داشت: شعار  هفته پژوهش در امسال با عنوان “پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی ” انتخاب شده است..

دکتر زندیه با اشاره به اینکه  فعالیت های پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی در سالهای اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده  با ارائه گزارشی بیان داشت: این دانشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ممتازی را به همراه داشته است.به طوریکه سرانه مقاله دانشگاه نیز در سال ۹۲ به میزان ۱.۳۹ بوده اما در پایان سال ۹۶این رقم به ۲.۰۲ رسیده است.همچنین مبلغ قرارداد های پژوهشی دانشگاه از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در سال ۹۲ به ۱۱ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال در سال ۹۶ افزایش یافته است.
وی  افزود: ، افزایش تعداد مقالات علمی پژوهشی از ۳۴۶ به ۶۱۹ مورد و همچنین تعداد کتاب های چاپ شده از ۲۱ به ۵۴ را نیز از دیگر موفقیت های پژوهشی این دانشگاه است.
دکتر زندیه همچنین گفت: طبق اطلاعات استخراج شده از پایگاه شاخص های اساسی علم ISI-ESI نشان می دهد تعداد ۵۳ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین های دنیا قرار گرفته اند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در بین دانشگاه های جامع در جمع موثرترین های دنیا قرار گرفته است.
وی افزود:براساس آخرین فهرست مقالات یک درصد برتر کشور که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISI منتشر کرده است، مقالات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از رشد قابل توجهی در سال های اخیر برخوردار بوده است.
وی خاطر نشان شد: این دانشگاه همچنین بر اساس شاخص ها از نظر میزان استناد نسبت به کل مقالات ( موثرترین تولیدات علمی)، در دوره سه ساله ۲۰۱۵ تا۲۰۱۷ در بین دانشگاه های جامع کشور رتبه دوم را کسب کرد.

وی افزود: یکی از افتخارات این دانشگاه این است که در چند سال گذشته  استاد سعید عباس بندی عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار دارد که طبق آخرین گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام در میان پژوهشگران پراستناد سال ۲۰۱۸  نام ۱۶ استاد برجسته کشور نیز وجود دارد که پروفسور عباس بندی نیز جزو این ۱۶ پژوهشگر برتر می باشد.

وی با اشاره به موفقیت گروه رباتیک دانشگاه بیان داشت:کسب عنوان قهرمانی لیگ اختراعات در چهارمین دوره مسابقات کشوری رباتیک در گروه  مهندسی برق از دیگر موفقیت های این دانشگاه می باشد.

در ادامه تعدادی از پژوهشگران متنخب دانشگاه نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص ارتقاء فعالیت های پژوهشی بیان کردند. در پایان از پژوهشگران برتر دانشگاه در سال ۹۷ در بخش های اعضای هیات علمی پژوهشگر برگزیده، دانشجویان پژوهشگر برگزیده، مجری طرح پژوهشی خارج دانشگاه برگزیده، ارتباط با صنعت و پژوهش های کاربردی ، گروهی های آموزشی برگزیده دانشگاه و پژوهشگر پر استناد تجلیل به عمل آمد.

پژوهشگران برگزیده دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در سال ۱۳۹۷

اعضای هیات علمی پژوهشگر برگزیده

دانشکده عضو هیات علمی گروه
ادبیات و علوم انسانی جناب آقای دکتر وحید صادقی مترجمی زبان انگلیسی
ادبیات و علوم انسانی جناب آقای دکتر  سید علی قاسم زاده زبان و ادبیات فارسی
ادبیات و علوم انسانی جناب آقای دکتر  امیررضا وکیلی فرد آموزش زبان فارسی
علوم اجتماعی جناب آقای دکتر مرتضی طاهری علوم ورزشی
علوم اجتماعی سرکار خانم دکتر خدیجه ایراندوست علوم ورزشی
علوم اجتماعی جناب آقای دکتر محمد مهدی مظفری مدیریت صنعتی
علوم پایه جناب آقای دکتر محمد بیات شیمی
علوم پایه جناب آقای دکتر الیاس شیوانیان ریاضی کاربردی
علوم پایه جناب آقای دکتر میرمحمد علوی نیکجه شیمی
علوم و تحقیقات اسلامی جناب آقای دکتر محمد مولوی علوم قرآن و حدیث
فنی و مهندسی جناب آقای دکتر فرزاد ابراهیمی مکانیک
فنی و مهندسی جناب آقای دکتر مجید قدیری مکانیک
فنی و مهندسی جناب آقای دکتر علی رجب پور مکانیک
فنی و مهندسی سرکار خانم دکتر سعیده سنماری معدن
کشاورزی و منابع طبیعی جناب آقای دکتر  محمد بی جن خان علوم و مهندسی آب
کشاورزی و منابع طبیعی جناب آقای دکتر جعفر احمدی ژنتیک و به نژادی گیاهی

دانشکده دانشجو مقطع رشته
علوم اجتماعی سرکار خانم مینا رضایی کارشناسی ارشد علوم ورزشی
علوم اجتماعی جناب آقای مسلم شیروانی ناغانی دکتری آینده پژوهی
علوم پایه سرکار خانم فهیمه سادات حسینی دکتری شیمی آلی
فنی و مهندسی جناب آقای امید یعقوب زاده دکتری مهندسی مواد
فنی و مهندسی جناب آقای حسن نجفی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
علوم و تحقیقات اسلامی سرکار خانم مریم صمدیه دکتری فلسفه و حکمت اسلامی

عضو هیات علمی گروه عنوان طرح همکاران
دکتر نصراللهی مدیریت تحلیل شهرکها و نواحی صنعتی (برخوردار) و امکانات آنها برای استقرار سرمایه گذاری خارجی با توجه به شرایط پساتحریم شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین
دکتر مهدی حسینی زمین شناسی مطالعه تاثیر بهره برداری از معدن سرب و روی زه آباد بر کیفیت آب های سطحی اداره کل آب و فاضلاب استان قزوین

نام شرکت نوع همکاری مدیر عامل
شرکت تهویه برترین شرکت حامی کنفرانس، حامی دو کنفرانس فیزیک و تهویه مطبوع
شرکت کاوشگران برترین شرکت (بخش خصوصی) در پذیرش دانشجوی کارآموز (۵ کارآموز)
شرکت یونیلیور برگزاری رویداد های موثر برای دانشجویان

رویدادهای بازگشت به مدرسه، tea talk، chain reaction، UPAP و چندین مورد آگهی دعوت به همکاری

دانشکده گروه مدیر گروه
فنی و مهندسی مکانیک دکتر اصغر زاجکانی
فنی و مهندسی عمران-برنامه ریزی حمل و نقل
علوم پایه ریاضی کاربردی

دانشکده عضو هیات علمی گروه
فنی و مهندسی جناب آقای دکتر فرزاد ابراهیمی مکانیک
علوم پایه جناب آقای دکتر سعید عباس بندی ریاضی

تیم ابتکارات دانشگاه موفق به کسب موفقیت در سیزدهمین دوره مسابقات رباتیک دانشگاه نوشیروانی بابل، رویداد شیراز اپن ۲۰۱۸ و «جشنواره دریا مسیر پیشرفت» گردیده است. این تیم همچنین، هفته گذشته عازم شرکت در اولین جشنواره ملی نوآوری و اختراعات صنعت و دانشگاه (صد) گردیده است.

دانشجویان اعضای تیم رباتیک و اختراعات دانشگاه:(سید محمدرضا میرسعیدی،محمد ریاحی،سیدیاسین کاظمی،سید محمد حسینی،امیرحسین اجاقی،یوسف رحیمی،مجید رستمخانی).