عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

شناسایی چالش ها،فرصت ها و استفاده بهینه از منابع انسانی از مهم ترین اهداف نشست

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم, در این نشست که صبح امروزدر سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، دکتر خراسانی با قدردانی از مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی کشور، برپایی چنین جلساتی را گام مهمی در شناسایی چالش ها و فرصت ها دانست و اظهار امیدواری کرد که با همکاری اعضای شرکت کننده، نتیجه جلسه رضایت بخش باشد.
مدیر کل امور اداری وزارت علوم گفت: حدود ۲۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم هستند که به منظور مدیریت بهینه به دانشگاه های سطح یک و دو رتبه بندی شده اند.
وی با اشاره به تشکیل ۱۰ منطقه آموزش عالی برای انجام امور اداری و پشتیبانی دانشگاه های کشورگفت: تا کنون ۴ جلسه با نمایندگان مناطق ۱۰ گانه امور اداری و پشتیبانی آموزش عالی برگزار شده ودرجریان این نشست ها با دوستان به نکات مثبتی هم رسیدیم که یکی از این موارد، بحث استخدام اعضای غیر هیات علمی و موضوع مهم دیگر، بررسی مستندات برای تهیه آیین نامه ای به صورت کتاب و ابلاغ آن به دانشگاه ها بود.
وی افزود: اواخر بهمن ماه سال جاری نیز همه مدیران امور اداری کلیه دانشگاه ها و موسسه آموزش عالی مناطق ده گانه آموزش عالی به منظور برنامه ریزی در این زمینه برای اولین بار در کنفرانسی که به همین منظور برگزار خواهد شد گرد هم می آیند.
دکتر خراسانی در پایان با اشاره به نکات مهم مطرح شده در این نشست مانند گردآوری آمار صحیح از منابع معتبر، استخراج سند نیروی انسانی و تهیه کتابی در این خصوص و بحث اعطای مجوز استخدامی برای مشاغل خاص در دانشگاه ها، خاطر نشان: در آینده چنین جلساتی را با سازمان بازنشستگی کشور و سازمان بازرسی کل کشور نیز خواهیم داشت.
ر.ا ۵۱/ ر.ب ۴۵