عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

هشدار جدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص کالا های قاچاق/ آگاهی فوری از اصالت کالا با کد ۱۶ رقمی


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه کالاهای قاچاق سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، گفت: پس نباید این کالاها را بدون در نظر گرفتن اصالت کالا مورد استفاده قرار داد، چرا که باعث بروز بیماری‌های لاعلاج در انسان‌‍ ها می شوند .

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر امام بخش قائدی افزود: نزدیکی به بنادر و وجود سودجویان باعث عرضه این کالاها به صورت قاچاق در بازار استان شده است که مصرف برخی کالاهای قاچاق آرایشی_ بهداشتی یا خوراکی، افراد را به سرطان و بیماری‌های خاص مبتلا می‌کند .

وی ادامه داد: با هدف پیشگیری از مصرف این کالاها برچسب اصالت کالا با کد ۱۶ رقمی پس از تایید وزارت بهداشت ضمیمه این کالاها می‌شود .

دکتر قائدی یادآور شد: با ارائه‌ این کد به سامانه‌ پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ تلفن گویای ۰۲۱۱۶۱۸۵  می‌توان به صورت فوری از اصالت این کالاها آگاه شد .

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با اشاره به میزان کالاهای مکشوفه قاچاق اظهار داشت: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت و معدن کار شناسایی کالاهای قاچاق سلامت محور، شامل انواع خوراکی، آشامیدینی و همچنین آرایشی بهداشتی و کمک پزشکی شناسایی و جمع آوری می‌شود .

بهمنی خاطر نشان کرد: طی سالجاری ۱۱ هزار قلم لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی، بیش از ۱۱۰ تن انواع مواد خوراکی، آشامیدنی و ۵ تن توتون غیر قابل مصرف، شناسایی و قبل از ورود به بازار، توقیف شد . ۵