عمومی | دانشگاه کردستان

معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاههای استان کردستان: تاکید بر تحقیق و پژهش در دین نشان از حقیقت اسلام است

معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاههای استان کردستان گفت: اسلام همواره گفته است اگرمیخواهید به سمت من بیاید نخست تحقیق کنید و بدون تحقیق و پژوهش چیزی را قبول نکنید و بی شک این نشان از حقیقت و راستی اسلام دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، ابوالحسن بهمنی  در همایش دلایل اسلام گریزی جوانان و بررسی پاره ای از شبهات وارد شده به اسلام، که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین نشان و پیام دین اسلام علم و آگاهی است و این آگاهی  در کلام اقرا هویدا است زیرا روشنی و روشنگری را با خود به همراه دارد.
بهمنی با اشاره به اینکه لغت اقرا نشان از دانش افزایی اسلام است، گفت: اگر شخصی به کلامی که میگوید یقین داشته باشد برا اثبات سخن خود از هیچگونه مجادله و بحثی هراس ندارد و خاصیت اسلام نیز این است.
وی تصریح کرد: دین اسلام تقلید را حرام کرده زیرا مطمئن است که در راستای توحید گام بر میدارد و در این راه تردید ندارد که نخست باید تحقیق کرد و سپس چیزی را پذیرفت.
به گفته معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه های استان کردستان،  اسلام همواره گفته است اگرمیخواهید به سمت من بیاید نخست تحقیق کنید و بدون تحقیق و پژوهش چیزی را قبول نکنید و بی شک این نشان از حقیقت و راستی اسلام دارد.
وی با اشاره به اسلام ستیزی بیگانگان و سعی در تخریب چهره اسلام توسط استکبار، افزود: دشمنان اسلام به خوبی میدانند که چگونه و از چه مسیری اسلام را در بین جوانان کم رنگ و چه بسا از بین ببرند و نیاز است تا پژوهشگران دینی و اساتید دانشگاهی این نقشه های شوم را با آگاهی رسانی صحیح در مورد اسلام واقعی خنثی کنند.