عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

اهدای جوایز به افراد برگزیده جشنواره غذا در معاونت غذا و دارو

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، در مراسمی با حضور دکتر ابوالفضل نجاریان مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو به افراد برگزیده و تمامی شرکت کنندگان در جشنواره غذا در محل سالن شورای معاونت به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.
طبق سنوات گذشته در هفته جهانی غذا جشنواره ای با هدف ترویج فرهنگ رژیم غذایی صحیح  در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار می شود؛ زیرا رژیم غذایی نامناسب رابطه تنگاتنگی با انواع بیماری ها ازجمله انواع سرطان ها، دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی دارد که با اندکی توجه به سفره غذایی روزانه و اصلاح رژیم غذایی می توان از بسیاری از این بیماری ها پیشگیری کرد.
همچنین با محاسبه و کنترل کالری، نمک و قند غذاهای مصرفی روزانه، عدم استفاده از فست‌فودها، غذاهای آماده و استفاده از غذاهای سالم خانگی به راحتی می توان یک رژیم غذایی سالم را دنبال کرد؛ با پیروی از یک الگوی غذایی سالم می توان هزینه ناشی از انواع بیماری ها را کاهش داد.
توضیح اینکه ماندانا جوادپور و معصومه سام نژاد (گروه H&M) رتبه اول، بهاره مرتضایی و معصومه دانشفر (گروه ویتامین C) و سمیه رشیدی و نیکدل (گروه جوانه) به‌طور مشترک رتبه دوم و زهرا عنبرستانی و اکرم مظفری گودرزی (گروه امگا) رتبه سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند و هدایای خود را در یافت کردند.