عمومی | دانشگاه صنعتی بیرجند

وام دانشجویی؛ از شرایط اعطا تا افزایش مبلغ

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رییس اداره رفاه دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی گفت: برای دانشجویان دوره‌های روزانه وام ازدواج به مبلغ دو میلیون تومان از سوی صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. ایشان ادامه داد: دانشجویان دوره‌های روزانه و شبانه برای تهیه وام دانشجویی باید در ابتدای ورود به دانشگاه، یک سند تعهد محضری آماده کنند که برای تمام مقاطع بعدی نیز معتبر است و پس از تایید صندوق رفاه می‌توانند وام خود را دریافت کنند.
مهندس علی‌آبادی اظهار کرد: برای دانشجویان روزانه وام تحصیلی به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان در نیم سال اول و ۵۰۰ هزار تومان در نیم سال دوم درنظر گرفته شده است. همچنین وام مسکن به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان برای دانشجویانی که از خوابگاه‌های خودگردان استفاده می‌کنند یا خانه تهیه کرده باشند در هر دو ترم تعلق می‌گیرد. علاوه بر این وام ضروری مقطع کارشناسی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر سه نوبت و وام‌های دیگر مانند تغذیه به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و وام عتبات ۷۰۰هزارتومان نیز به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.
مهندس علی آبادی با بیان اینکه وام شهریه دانشجویان دوره‌های شبانه امسال افزایش یافته و به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: این وام پس از تخصیص مستقیماً به عنوان شهریه به حساب دانشگاه واریز می‌شود.
ایشان افزود: صندوق رفاه به دانشگاه‌ها با توجه به متغیرهای مختلف مانند درجه دانشگاه و منطقه، وام‌های متفاوتی را به دانشجویان هر دانشگاه اختصاص می‌دهد. دانشجویان در هر ۸ ترم تحصیلی خود در صورتی که مشروط نشده باشند، می‌توانند از این وام‌ها برخوردار شوند. از زمان ثبت تقاضا و تشکیل پرونده برای دانشجو، در مدت تقریبی یک ماه این مبلغ به دانشجو تعلق می‌گیرد.
رییس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند در پایان یادآور شد: دانشجویان همزمان با فارغ التحصیلی مبلغ ده درصد از وام خود را پرداخت می‌کنند و مابقی آن برای آقایان پس از سربازی و برای خانم‌ها نه ماه پس تسویه حساب، در قالب ۶۰ قسط پرداخت می‌شود.