عمومی | دانشگاه صنعتی بیرجند

کارگاه ارزیابی درونی و تدوین برنامه بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کارگاه ارزیابی درونی و تدوین برنامه بهبود کیفیت ویژه گروه‌های آموزشی دانشگاه صنعتی بیرجند در تاریخ ۸ آذر ۱۳۹۷ توسط دفتر نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه به مدت ۸ ساعت برگزار گردید. در این کارگاه، مدیران گروه‌های آموزشی و تعدادی از اعضای هیات علمی از دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند حضور داشتند.
در جلسه افتتاحیه که از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در سالن جلسات با حضور ریاست دانشگاه تشکیل شد، مدرسین کارگاه (آقای دکتر نیستانی، معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آقای شرنجانی کارشناس این مرکز) اهداف و ضرورت برگزاری کارگاه و نحوه اجرای آن را تشریح نمودند.
سپس شرکت‌کنندگان در دو کارگاه مجزا، برنامه‌ریزی مربوط به گروه‌های آموزشی خود را در قالب تکمیل کاربرگ‌های مربوطه به صورت تیمی انجام دادند. در جلسه پایانی، نمایندگان هر دو کارگاه در حضور هیات رئیسه دانشگاه، به جمع‌بندی نتایج و پیشنهادات ارائه شده پرداختند.
آقای دکتر امام، رئیس دفتر نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه اهداف کاربردی این کارگاه را به صورت زیر بیان کرد: آشنایی با فرایند برنامه‌ریزی بهبود کیفیت گروه آموزشی، کسب مهارت لازم در انجام ارزیابی درونی در گروه‌های آموزشی، کسب مهارت لازم در نحوه تدوین معیارهای مطلوب ارزیابی گروه آموزشی، کسب مهارت لازم در نحوه شناسایی وضعیت موجود گروه بر اساس معیارهای تدوین شده، کسب مهارت لازم در خصوص تدوین اهداف و سیاست‌های اجرایی بهبود کیفیت گروه بر اساس شناسایی نقاط قوت و ضعف، کسب مهارت لازم در خصوص تدوین برنامه‌های عملیاتی بهبود کیفیت گروه.
ضمن تشکر از همکاران عزیز در دفتر نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، امید است در هفته‌های آتی، نتایج موثری از برگزاری این کارگاه در جهت ارتقاء عملکرد گروه‌های آموزشی به عنوان یکی از مهمترین ارکان فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه حاصل گردد.