عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

سلامت کارکنان دادگستری قزوین، ارتقا می یابد

در نشست مسوولان ادارات شهرستان قزوین مصوب شد که مطابق همکاری های بین بخشی، سلامت کارکنان و محیط کار در دادگستری قزوین، توسط کارشناسان مرکز بهداشت شهید بلندیان این شهرستان کنترل شود.

دکتر سید علیرضا خونساری، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در این نشست با گفتن اینکه بسیاری از دستگاه ها و ادارات برای سلامت جامعه فعالیت می کنند، اظهار کرد: وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند در تحقق و ارتقای اهداف حوزه سلامت، موفق باشد و مردم و دیگر ادارات، باید در این زمینه برنامه ریزی و تلاش کنند.

دکتر خونساری عنوان کرد که دستگاه های زیادی، مانند: دستگاه های قضایی، بهزیستی، آبفا، محیط زیست، فرمانداری، آموزش و پرورش؛ فعالیت های نزدیکی با حوزه وزارت بهداشت داشته و یا می تواند حامی آن باشند، پس بنابر این اهمیت هماهنگی با دستگاه های سلامت محور و حامی سلامت، بسیار زیاد بوده و لازم است هدف گذاری و اجرای فعالیت ها با برنامه ریزی انجام شود.

تصمیمات مهم دادگستری در حوزه سلامت

مهندس حمید گلناری، مسوول دبیرخانه شورای سیاست گذاری سلامت مرکز بهداشت شهرستان قزوین نیز گفت: یکی از برنامه های مرکز بهداشت شهرستان قزوین، دیدار با مسوولان و کارشناسان ادارات سلامت محور و عقد تفاهم نامه های همکاری است. وی ادامه داد که بسیاری از فرآیندهای اجرایی بین مراکز بهداشت و ادارات، به صورت مشترک و یا مرتبط انجام می شوند.

بنا به اظهار مهندس گلناری، دیدارهای زیادی در پائیز ۱۳۹۷ به صورت حضوری و مستقیم، با مسوولان دستگاه های شهرستان قزوین انجام شده است که یکی از مهمترین آن ها، دیدار با حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو، معاون قضایی اداره کل دادگستری استان و رییس اسبق دادگاه های کل عمومی و انقلاب شهرستان قزوین بود.

گلناری گفت: از دیگر مصوبات و تفاهم نامه های همکاری این نشست، می توان به توزیع اطلاعیه های بهداشتی و برگزاری نشست های آموزشی اشاره کرد. ایشان اضافه کرد که دادگستری نیز در خصوص تسریع در رسیدگی به پرونده های تخلفات بهداشتی و ارتقای سلامت در جامعه، تصمیم های مهمی گرفت.