عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

سیزدهمین نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی برگزار شد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این نشست که صبح روز دوشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۷ در دفتر ریاست این دانشکده برگزار شد، دکتر محمدرضا هادیان رئیس دانشکده در سخنان پیش از دستور به جلسه مشترک ایشان و معاون پژوهشی این دانشکده با دکتر صحرائیان معاون پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید معاون پژوهشی دانشگاه بر توانمندی رشته های گوناگون دانشکده توانبخشی در برنامه‌های ارتباط با صنعت؛ مدیران گروه‌های آموزشی برنامه‌های خود در این حوزه را برای پیاده‌سازی و اجرا به معاونت پژوهشی دانشکده ارسال کنند تا زمینه‌های اجرا و پیاده‌سازی آن موردبررسی قرار گیرد.
دکتر هادیان در بخشی از سخنانش در راستای توسعه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی دانشکده و باهدف آشنایی بیش‌ازپیش مدیران و کارکنان سازمان‌های خارج از دانشگاه از جمله شهرداری پیشنهاد کرد برنامه های درمان و پیشگیری رشته‌های گوناگون دانشکده توانبخشی در بسته طلائی و نقره ای به آنان ارائه شود.
در ادامه جلسه دکتر نعمت اله روح بخشی، معاون اجتماعی فرهنگی دانشکده به ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت این معاونت پرداخت. وی در رابطه با برنامه ریزی حوزه اجتماعی، برگزاری کارگاه با رویکرد اجتماعی فرهنگی ویژه اعضای هئیت علمی، توسعه ارتباط با خیرین، توسعه و ارتقا ارتباط میان دانشکده‌های توانبخشی با هدف تبادل استاد( faculty members mobility-exchange program ) و به‌کارگیری امکانات رفاهی اجتماعی، ارتباط با سازمان شهرداری برای ارتقا و آموزش  برنامه‌های پیشگیری و درمان در حوزه توانبخشی و استفاده از امکانات گردشگری برای کارکنان و دانشجویان، شناسایی و توسعه فضای مجازی با هدف ترویج و آموزش های پیشگیری و درمان را از دیگر برنامه های این معاونت معرفی کرد.
در ادامه این نشست دکتر غلامرضا علیائی معاون آموزشی دانشکده گزارشی از جلسات و فرایند های انجام شده انتخاب و تمدید دوره مدیران گروههای آموزشی گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و کاردرمانی این دانشکده ارائه کرد.
معاون آموزشی دانشکده در بخشی از سخنانش بر ضرورت تکمیل به هنگام برنامه شعاع توسط اعضای هیئت علمی تاکید کرد. دکتر علیائی همچنین از تکمیل و ارسال دو برنامه کوتاه مدت توانبخشی گروههای آموزشی شنوایی شناسی و گفتار درمانی به دانشگاه و اجرا و پیاده سازی آن در آینده نزدیک خبر داد. وی همچنین اضافه کرد : برنامه کوتاه مدت توانبخشی گروه فیزیوتراپی نیز حداکثر تا پایان آذرماه تکمیل و به دانشگاه ارسال خواهد شد.
در بخش دیگری از این نشست نیز دکتر آذر مهری، معاون دانشجویی دانشکده از برگزاری برنامه communication skill ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ازشد و همچنین برگزاری  نشست هم اندیشی اساتید که با همکاری نماینده نهاد رهبری دانشگاه در آذرماه سال جاری خبر داد.
دکتر هادیان از معاون دانشجویی دانشکده خواست تا در برنامه های دانشجویی  دانشکده با هدف تقویت هویت ملی و هویت بخشی دانشجویان، برنامه های آشنایی با بزرگان و شخصیت های میهن مان نیز در نظر گرفته شود.
در ادامه نشست دکتر احمد ضا خاتون آبادی، برنامه ریزی و توسعه دانشکده از اصلاح و تکمیل فرم ارزشیابی کارکنان خبر داد. دکتر خاتون آبادی با اشاره به اهمیت بازنگری ساختار تشکیلاتی دانشکده برای افزایش رضایت مندی کارکنان و ارتقا بهره وری آنان از معاونان و مدیران گروههای آموزشی دانشکده خواست در اجرا و پیاده سازی این برنامه همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.
در پایان نشست همچنین اعضای حاضر در خصوص برگزاری دو کارگاه بین‌المللی Transcranial Direct Current Stimulation و Fascial Distortion Model به ترتیب با تدریس پروفسور نیچه و تورستن فیشر هر دو از کشور آلمان دی و بهمن ماه  سال جاری در این دانشکده برگزار خواهد شد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
عکس و خبر: لیلا روستا