عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

در ۱۶ آذر نقش بصیرتی دانشجویان در مقابل استکبار جهانی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان پروفسور محمد مهدی زاهدی در همایشی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به مناسبت ۱۶ آذر و کویرنوردی کلوت‌های شهداد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای دانشگاه و بالاخص شهدای ۱۶ آذر گفت: ۱۶ آذر حقیقتاً روزی است که در تاریخ جاودان خواهد بود چراکه بیداری و بصیرت جریان و جنبش دانشجویی را ۱۶ آذر تجلی بخشیده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تشریح فعالیت‌های دانشجویی قبل از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ افزود: قبل از سال ۱۳۳۲ هم دانشجویان ما فعال بودند ولی فعالیت آن‌ها بیشتر مطالبات صنفی بود، ولی پس از ۱۶ آذر نقش بصیرتی دانشجویان در مقابل استکبار جهانی به نمایش گذاشته شد.

زاهدی با بیان اینکه برکات نهال کاشته شده در ۱۶ آذر توسط جریان و جنبش دانشجویی امروز مشهود است و تبدیل به یک جریان و درخت تنومند شده است گفت: این جریان و جنبش نه تنها در کشورمان بلکه در کل منطقه و حتی در مبارزات استکبارستیزی و ظلم ستیزی در دنیا تاثیر گذاشته است، آنچنان که نمونه آن را در کشورهای آمریکای لاتین، شرق آسیا و کشورهای آفریقایی می‌بینیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاثیر گذاری ۱۶ آذر بسیار در تاریخ اهمیت دارد خاطرنشان کرد: این جریان و جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی که در آستانه چهل سالگی است، بسیار موثر بود، در دفاع مقدس هم رشادت‌های دانشجویان شهید را در خاطر داریم، خاطراتشان در تسخیر لانه جاسوسی هم ادامه جریان دانشجویی سال ۱۳۳۲ و همان مبارزه با استکبار است که برای کشور ما بسیار اهمیت دارد و ما باید قدردان این جریان و تاثیرگذاری آن باشیم.

زاهدی با تقدیر از برنامه‌ریزان دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کمال جوانمرد و دکتر محمدرحیم بیرقی که شعار ارزش، دانش و ورزش را سرلوحه کار خود قرارداده‌اند گفت: در این زمینه باید قدردان خدمات ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش باشیم، بحث جوانمردی و روحیه پهلوانی، صفا و صمیمیت، مردانگی در راه مولا علی گام گذاشتن از ویژگی‌های ورزشی است که بر اساس ارزش و دانش باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دکتر حمدالله منظری توکلی را از نیروهای خدوم و تلاشگر معرفی کرد و ضمن اعلام حمایت همیشگی از دانشگاه آزاد اسلامی و ادامه این مشی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه‌ای است که مولود انقلاب اسلامی است و باید آن را گرامی داشته و آن را پاس داشت که انشالله خوب رشد و نمو کند و عمری بیش از هزاران سال داشته باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی مقدم مهمانان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و شرکت‌کنندگان در همایش کویرنوردی کلوت‌های شهداد را گرامی داشت و گفت: خداوند زیبایی‌های بسیاری به استان ما عطا کرده است، استان کرمان استانی است که در هر فصل آثار چهار فصل سال را می‌توان دید و کمتر در کشور چنین تنوعی دیده می‌شود، در مسیر شهداد که گرم‌ترین نقطه ثبت شده در جهان در نزدیکی این شهر است با فاصله‌ای کمتر از سی کیلومتر روستای سیرچ قرار دارد که از مناطق کوهستانی با آب و هوای سردسیر محسوب می‌شود. کویر منطقه‌ای برای صفای دل راز و نیاز با خدا است.