عمومی | دانشگاه نیشابور

۱۶آذرماه روز استکبار ستیزی و آرمان خواهی دانشجویان حقیقت جوی ایران اسلامی است. دانشجویانی که با شهادت خود پرچمدار راه استقلال طلبی و آزادیخواهی گردیدند.. همان راهی که استمرار آن را توسط دانشجویان ;nbs ...

۱۶آذرماه روز استکبار ستیزی و آرمان خواهی دانشجویان حقیقت جوی ایران اسلامی است. دانشجویانی که با شهادت خود پرچمدار راه استقلال طلبی و آزادیخواهی گردیدند.. همان راهی که استمرار آن را توسط دانشجویان  با بصیرت این مرز و بوم  شاهد هستیم. دانشجویان جوان پر شوری که طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اندیشه ورزی و نگاه عالمانه را با پرهیزگاری، پاکدامنی و تعبد دینی پیوند زده اند. مبارزات ملت ایران در طول سالیان گوناگون حکایت از رویارویی همیشگی با استکبار و سلطه پذیری داشته است. در واقع شکل گیری انقلاب اسلامی برای رهایی از استکبار بوده و این مبارزه همچنان ادامه دارد. امروز توطئه استکبار جهانی در جهت ضربه زدن به اقتصاد ایران و اخلال در نظام اقتصادی کشور و در نتیجه مایوس کردن جوانان این سرزمین از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد. در شرایط کنونی، از آن جا که دانشجویان همیشه در خط مقدم مبارزات ضد استعماری و استکبار ستیزی بوده اند، بایسته است که با پژوهش و جهاد علمی، خود باوری و تکیه بر توانمندی ها و در راس این امور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی گامهای قدرتمندی در جهت تداوم  مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی بردارند.۱۶ آذر، روز دانشجو روز اعلام اعتماد به نسلی است که ایام ناب دانشجویی و دانش پژوهی را مغتنم شمرده و برای سرافرازی، عزت و اقتدار ایران اسلامی هوشمندانه در تلاشند.

اینجانب ۱۶ آذر ماه را بر تمامی دانشجویان عزیز این دانشگاه تبریک عرض می کنم و توفیق روز افزون شما را در همه امور، خصوصاً عرصه های علمی و پژوهشی که مهمترین رسالت شماست از خداوند بزرگ خواستارم و روزهایی سرشار از نشاط، آرامش و موفقیت برایتان آرزومندم.

دکتر حسن صادقی سمرجانی

ریاست دانشگاه نیشابور