عمومی | بنیاد ملی نخبگان

لزوم برگزاری نمایشگاه‌هایی با محوریت ارائه دستاوردهای پژوهشی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علی‌حسین صابری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان، گفت: ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی و همچنین آشنایی با آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردها در حوزه پژوهش، یکی از نتایج برگزاری برنامه هایی با رویکرد پژوهشی و ترویج آن  است.

وی افزود: نمایشگاه‌ها جایگاه مناسبی برای شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود که به دنبال حل مشکلات و مسائل خود در قالب پروژه‌های پژوهشی هستند؛ در مقابل پژوهشگران نیز می‌توانند به معرفی توانمندی‌های خود بپردازند؛ ضمن اینکه قشر جوان دانشجو و متخصص نیز از این طریق نمایشگاه ها با پتانسیل‌ها و قابلیت‌های استان از لحاظ تولیدات علمی، پژوهشی و فناوری آشنا می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان تصریح کرد: حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برای بنیادهای نخبگان استانی، از دو جهت مفید است. اول اینکه می‌توان در این فضای مناسب، آئین‌نامه‌ها و رویکردهای بنیاد نخبگان استان و همچنین تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان را به خوبی تبیین کرد و از سوی دیگر، ارتباط اجتماع نخبگانی استان با بنیاد نخبگان را تقویت کرد.

صابری در پایان از اختصاص بورس‌تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر رشته شیمی و همچنین تشکیل مدرسه خلاقیت و نوآوری در آینده نزدیک خبر داد.