عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

جزئیات همایش کویرنوردی کلوت‌های شهداد کرمان + تصاویر

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری آنا به شهداد کرمان، همایش کویرنوردی در کلوت‌های شهداد به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.در این همایش که با حضور کمال جوانمرد مدیرکل تربیت بدنی و امور ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزار شد، ۴۰۰ نفر از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور شرکت کردند.

همایش پیاده روی کلوت‌های شهداد در منطقه گندم بریان شهرستان شهداد و در حوزه دشت لوت برگزار شد و شرکت کنندگان به‌مدت ۵ ساعت در بیابان‌های این منطقه به پیاده‌روی و به تماشای زیبایی‌های طبیعت بکر کویر و کلوت‌ها پرداختند.

شرکت‌کنندگان حاضر در این مراسم با در دست داشتن پاکت‌های زباله به جمع‌آوری زباله‌های حاشیه جاده در این منطقه پرداختند.

در پایان همایش پیاده‌روی مسابقه طناب‌کشی بین تیم‌های واحدهای شرکت‌کننده برگزار شد و تیم طناب‌کشی کرمان به مقام اول، تیم سازمان مرکزی دوم و تیم یزد جایگاه سوم را از آن خود کردند.

با هماهنگی‌های صورت‌گرفته گروهی از منجمان کرمانی با حضور در محل تجمع شرکت‌کنندگان با ارائه اطلاعاتی پیرامون آسمان زیبای کویر و ستارگان امکان مشاهده صور مختلف فلکی را با استفاده از تلسکوپ مهیا کردند.

در پایان این همایش از اعضای تیم راهنمایی و هلال احمر شهرستان شهداد تجلیل شد.

به گزارش آنا، منطقه گردشگری و کویری شهداد (کلوت‌های شهداد) یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم استان کرمان و از نادرترین مناطق فرسایش یافته توسط نیروی باد در دنیا است.

منطقه گندم بریان که در این حوزه قرار دارد با دارابودن دمایی بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه کره زمین نامگذاری شده است.

‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌

انتهای پیام/۴۰۶۲/