عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

اطاعت از ولی امر، مصداق بارز جهاد کبیر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت الاسلام اسفندیار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دماوند،  در جمع استادان، کارکنان و دانشجویان واحد رودهن ضمن تبریک میلاد با برکت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته بسیج و۱۶  آذر روز دانشجو روز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: خدای حکیم معجزه ای به پیغمبر اسلام داد که معجزه جاوید است.

وی در ادمه افزود: ما هم اگر امروز بخواهیم از پیامبر خودمان مطالبه معجزه کنیم باید به قرآن مراجعه ، که معجزاتش را ببینیم. آخرین توصیه پیغمبر اسلام به مسلمانان توجه به کتاب الله هست و حضرت امام (ره )و مقام معظم رهبری تمام سخنرانی هایشان حول محور آیات نورانی قرآن کریم هست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دماوند خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره )بعد از پیروزی انقلاب متذکر می شودکه در ۵ آذر ۵۸ بسیج مستضعفین را تشکیل می دهد و می گوید بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه­ی مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نمودند. در کلام دیگر می فرماید بسیج شجره طیبه است. کلمات قرآن و با مثال های قرآنی مقصود خود را بیان می کند.

وی در تعریف شجره طیبه گفت: شجره طیبه درختی هست که ریشه این درخت در اعماق زمین فرو رفته آنچنان که هیچ بادی نمی تواند آن را متزلزل کند، اما شاخ و برگش در آسمانها است و معنی لشکر این است که ما یک دشمنی داریم که در مقابل این دشمن باید یک لشکری همیشه آماده و مهیا باشد.

اسفندیار تصریح کرد:  امروز ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، دیگر دشمنان ما علناً دارند بیان می کنند که ما با جمهوری اسلامی ایران تقابل می­کنیم تا این نظام نسبت به تغییر رفتار خود اقدام کند.

وی در پایان با اشاره مجدد به اینکه در ماه آذر هفته بسیج و روز دانشجو را داریم که روز استکبار ستیزی است،ادامه داد: ما در آموزه های اسلامی سه جهاد داریم، جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس، دوم جهاد اصغر یعنی برای دفاع از اسلام و انقلاب در مقابل دشمن با سلاح گرم یا سرد پیکار نمائید. مبارزه با هوای نفس و شیطان از مصادیق جهاد اکبر است. جهاد سوم جهاد کبیر است و زمانی که دشمن به سراغ شما می آید اینجا باید جهاد کبیر داشته باشید، از دشمن تبعیت نکنید و از خدا و پیغمبر و ولی امر خودتان تبعیت کنید.