عمومی | دانشگاه ولایت

برگزاری همایش رویداد از ایده تا کسب و کار در دانشگاه ولایت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ولایت در  این همایش  که با  همت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ولایت برگزار شد  جمع کثیری از علاقمندان  به فعالیت های این حوزه حضور داشتند .

مهندس آسوده رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ولایت گفت :  این همایش با هدف معرفی مرکز رشد واحدهای فناور  دانشگاه ولایت  و همچنین شناسایی ایده های برتر و تلاشگران این عرصه در منطقه  برگزار گردید  .

وی همچنین در ادامه با اشاره  به پتانسیل ها و ظرفیت های ویژه شهرستان ایرانشهر در زمینه های مختلف کشاورزی ، داروی گیاهی ، صنایع دستی و سنگ های معدنی ، گفت :  استقرار مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان ایرانشهر و به خصوص دانشگاه ولایت گامی بلند و  ارزشمند  به جهت استفاده از این پتانسیل ها می باشد  که باید به بهترین شکل ممکن در جهت  بالابردن فعالیت های این عرصه  برای علاقمندان  مورد استفاده قرار گیرد .

وی در ادامه  در خصوص اهمیت کار آفرینی و نقش پارک علم و فناور مراکز رشد در ایجاد کسب و کارها و حمایت از هسته های فناور  گفت :   ایجاد این گونه مراکز  در مراکز دانشگاهی می تواند کمک بزرگی در عرصه های اقتصادی جامعه  نیز داشته باشد  و مرکز رشد ایرانشهر آمادگی کامل دارد  تا از علاقمندان و دانشجویان علاقمند به مباحث کار آفرینی حمایت کامل کند .

در  پایان این همایش و در بخش نهایی رویداد هر تیم به مدت 4 دقیقه به ارائه ایده و 2 دقیقه  فرصت پاسخ گویی به سوالات داورها داده شد. و در نهایت با امتیاز دهی و جمع بندی داورها 5 ایده واجد شرایط استقرار در مرکز رشد و استفاده از 50 میلیون ریال تسهیلات تشخیص داده شد و نیز به 3 ایده برتر جوایز نقدی عطا شد.

اولین رویداد مرکز رشد واحدهای فناور ایرانشهر پس از 12 ساعت به کار خود پایان داد .