عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز دانشجو

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو ،این روز  را نماد استقلال خواهی، عدالت طلبی و استکبار ستیزی جامعه دانشجویی و دانشگاهی دانست.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در این پیام آورده است: بی تردید تامل برروی کوچکترین جزئیات رخدادهای علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کنار آرمان گرایی، عدالتخواهی و آزادی خواهی و عدم پذیرش سلطه ظالمان و مستکبران جهان در طول دوران مبارزات دانشجویان این سرزمین بطور آشکاری قابل مشاهده و لمس می باشد.

یکی از مصادیق این رویکرد جنبش‌های دانشجویی، اعتراضات ۱۴ تا ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دانشجویان دانشگاه تهران به حضور دولتمردان دو نماد سلطه غرب یعنی ایالات متحده و بریتانیا بود، که به کشته شدن سه دانشجوی مظلوم دانشگاه تهران منتهی شد. اعتراضی که با درک ماهیت استکبار و مصادیق آن در ۶۳ سال پیش و فارغ از جهت گیری سیاسی فردی خاص و در اوج وادادگی و تسلیم خفت‌بار رژیم منحوس پهلوی به غرب صورت پذیرفت و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.

امروز و بعد از گذشت شش دهه، نظام سلطه به سردمداری ایالات متحده و به کمک برخی فریب خوردگان و خود فراموش شدگان داخلی و خارجی در پی سست نمودن پیوند عمیق دانشجو با خط ولایت و انقلاب و نیز دور کردن این قشر متفکر اثرگذار از حوزه های علمی می باشند.

اعمال تحریم های ناجوانمردانه حتی برروی اقلام دارویی، ترور دانشمندان و نخبگان متعهد و انقلابی، تشویق به کوچ نخبگان، تلاش در جهت ترویج فساد اخلاقی در کنار ایجاد ناامیدی و عدم خودباوری دانشجویان و درگیر نمودن دانشجو بعنوان یک ابزار به سیاسی بازی‌ها به جای کسب دیدگاه سیاسی از مصادیق بارز برنامه‌های میان مدت و بلندمدت نظام سلطه می‌باشد.

اما آنچه که مسلم و اثبات شده است، این است که تا زمانی که دانشجو مجاهد و دانش پژوه در کنار کسب علم، به تزکیه نفس در جغرافیای ایدئولوژیکی نظام مقدس اسلامی بپردازد، نه تنها نقشه‌های پیچیده و ظالمانه مستکبران عالم را برآب خواهد ساخت، بلکه شاهد پرورش و شکوفایی شهریاری ها، رضایی ها و مصطفی روشن ها بوده و نسل سوم ایثار و شهادت را در میدان‌های علم و دفاع از حریم اهل بیت اثرگذارتر از گذشته خواهیم دید.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دانشجو ، ۱۶ آذر، روز دانشجو را به تمامی دانشجویان عزیز دانشگاه علوم پزشکی مشهدو سایر دانشجویان دانشگاه های کشور و دانشگاهیان گرامی تبریک عرض کرده و سلامتی، موفقیت و توفیقات روزافزون شما فرزندان ملت را در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند منان مسئلت دارم.

{jcomments on}