عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران برگزار می شود



سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران ۲۸ تا ۳۰ آذرماه در تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.
تغذیه پایدار به عواملی همچون کشاورزی و اقتصاد پایدار و پویا وابسته است و این خود حاکی از اهمیت همکاری‌های بین‌بخشی و بین‌المللی برای بهبود کیفیت زندگی افراد از طریق تامین تغذیه پایدار است از همین رو موضوع اصلی (تم) کنگره امسال، «تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال» که  به نقش تغذیه در ارتقاء کیفیت زندگی اشاره دارد انتخاب شده است.
در این کنگره مهمانان خارجی از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت که سخنرانی‌هایی در مورد آخرین یافته‌های علمی در زمینه تغذیه  در مدت سه روز برگزاری کنگره ارائه خواهند داد.
همچنین در این کنگره جلسات متعددی در قالب سخنرانی‌های کلیدی، جامع، علمی و همچنین میزگرد و سمپوزیم و ارائه کارهای پژوهشی به شکل پوستر و کارگاه های آموزشی ارایه می شود.
محورهای اصلی این کنگره امنیت تغذیه‌ای، ایمنی و سلامت غذا، تغذیه و بیماری‌ها، مراقبت های تغذیه ای در بیمارستان، سیاست‌های غذا و تغذیه، تغذیه در شرایط ویژه، تغذیه ورزشی و ورزشکاران، تغذیه سلولی مولکولی، فن‌آوری‌های نوین در حوزه‌ تغذیه، تغذیه و شادی پایدار و تازه‌های علوم تغذیه است.
گفتنی است؛ سومین کنگره بین المللی تغذیه ایران از ۲۸ آذرماه به مدت ۳ روز در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام/