عمومی | دانشگاه مازندران

آخرین جلسه شورای دانشگاه با حضور دکتر میرنیا تشکیل شد

هر زمان کمکی از دست من بر بیاید به کمک دانشگاه خواهم آمد، چون وجود و قلب من اینجاست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، آخرین جلسه شورای دانشگاه با حضور دکتر سیدخلاق میرنیا رییس سابق دانشگاه مازندرانT دکتر یحیی طالبی رستمی سرپرست دانشگاه مازندران، رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، معاونان، مشاوران و روسای دانشکده ها در محل دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد.

دکتر میرنیا با اشاره به این که امروز دقیقا سه سال از زمان شروع دور دوم ریاست من در دانشگاه مازندران گذشته است، گفت: بسیار خوشحالم که در پیشگاه خداوند بزرگ شرمنده نشده ام. این لطف خداوند به من است که در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکنم. خدا را شاکرم که به من کمک کرد تا امانت مردم را سالم تحویل گرفته و سالم تحویل دهم. من از همان اول به قانون، عین قانون نگاه کردم و ایده هایم از قبل انقلاب ایده امام علی(ع) بود. ما باید مانند حضرت علی(ع)  فکر و زندگی کنیم.

دهمین رییس دانشگاه مازندران با بیان این که گاهی ممکن بود من تند عمل کرده باشم و یا با برخی از همکاران، برخوردی کرده باشم، ادامه داد: تمام این ها در راستای عدالت طلبی و دیدگاه اسلامی من بود و هیچگاه منافع شخصی خود را در نظر نگرفتم. من حتی با دشمن خود نیز مطابق قانون عمل کردم. ما هیچ رسالتی جز این که دین خداوند را اجرا کنیم نداریم.

دکتر میرنیا بر لزوم پاسخگویی همه مسئولان در برابر مردم تاکید کرد و افزود: من از طلوع آفتاب تا غروب به تمام پیام ها پاسخ می دادم که خدای ناکرده دانشحو از نظام اسلامی نا امید نشود. عملکرد ما مستقیما به دین ما ارتباط دارد و من سعی کردم تا عملکرد من بر دینم تاثیر منفی نگذارد.

رییس سابق دانشگاه مازندران ضمن تبریک به دکتر طالبی برای تصدی مسئولیت سرپرستی دانشگاه، خاطرنشان کرد: امیدوارم دکتر طالبی با سابقه ای که در دانشگاه دارد، بتواند همین عملکرد را داشته باشد. باید به وی کمک شود و اتفاقی نیافتد و کسی نباید این جرات را به خود بدهد که در دانشگاه دخالت کند.

وی با تاکید بر این که شرایط خوبی برای انجام این تغییرات نبود، گفت: ما باید مواظب باشیم تا این اتفاقات در دانشگاه تاثیری نگذارد و امیدوارم این بار مسئولیت بر دوش دکتر طالبی سنگینی نکند و بتواند به کمک تمام شما بزرگواران به جلو حرکت کند. جلوی اختلافات را بگیرید. من خواهش می کنم هر کجا که هستید، دم از وحدت بزنید و نگذارید صف وحدت ما را بشکنند.

دکتر میرنیا در پایان اظهار داشت: هر زمان کمکی از دست من بر بیاید به کمک دانشگاه خواهم آمد، چون وجود و قلب من اینجاست.

با توجه به خصایص و ویژگی های خاص دکتر میرنیا که مورد اعتراف همه است، کار برای دیگران سخت خواهد شد

حجت الاسلام محمد رحیمیان رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز در این نشست با اشاره به این که شهادت می دهم که دکتر میرنیا یک دوره موفقی از مدیریت را در دانشگاه مازندران به نمایش گذاشت، گفت: با توجه به خصایص و ویژگی های خاص دکتر میرنیا که مورد اعتراف همه است، کار برای دیگران سخت خواهد شد. امیدواریم که دکتر طالبی که از مجموعه ی نزدیک به ایشان نیز بوده است، بتواند این وظیفه را به نحو مطلوبی به انجام برساند.

حجت الاسلام رحیمیان این سمت ها و مسئولیت ها را بهانه ای برای حرکت در راه خدمت به انقلاب و خون شهدا دانست و افزود: همین انگیزه برای حضور انسان در صحنه خواهد بود. کارنامه دکتر میرنیا بسیار عزت مندانه و آبرومندانه است. اگر انسان در موضع انصاف و عدل بنشیند، چنین شهادت خواهد داد که وی مدیریتی بسیار قوی داشت که ما شدیدا به چنین موضعی نیازمندیم.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مدیران کارآمد و لایق، دکتر میرنیا را مصداق بارز فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: بعضی از افراد هستند که می خواهند پست ها و عناوین را اعتبار و وجهه شخصی خود قرار دهند ولی برعکس، دکتر میرنیا به این جایگاه، افتخار و زینت بخشید. خدمت گزاری برای ایشان افتخار است و در دوران ریاست ایشان، ما شاهد شکوفایی دانشگاه مازندران بودیم. امیدوارم که بتوانیم از تجارب مفید ایشان بیشتر استفاده کنیم.

باید دکتر میرنیا را سردار سازندگی دانشگاه مازندران معرفی کرد و این حداقل کاری است که در مقابل زحمات وی می توان انجام داد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر یحیی طالبی رستمی سرپرست دانشگاه مازندران نیز، این نشست را بسیار مثبت و ارزنده خواند و گفت: مدت کوتاهی که من در کنار دکتر میرنیا بودم، درس های زیادی از وی گرفتم.

دکتر طالبی به خصوصیات اخلاقی دکتر میرنیا به عنوان یک الگو اشاره کرد و افزود: سعه صدر و رضایت مندی ارباب رجوع در مواجهه با وی، از بارزترین خصوصیات دکتر میرنیا بود. در دوران ریاست ایشان، دانشگاه در همه زمینه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی و به ویژه مسایل عمرانی و زیرساخت هایی که قابل شمارش نیست، رشد چمشگیری داشت که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد. باید دکتر میرنیا را سردار سازندگی دانشگاه مازندران معرفی کرد و این حداقل کاری است که دانشگاه در مقابل زحمات وی می تواند انجام دهد.

سرپرست دانشگاه مازندران در پایان خاطرنشان کرد: من هم امیدوارم با تمام توان و با کمک همه همکاران، بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و در مسیر پیشرفت دانشگاه در همه زمینه ها قدم برداریم. امیدوارم که دکترمیرنیا نیز در این مسیر به ما کمک کند و ما را تنها نگذارد.

تصاویر بیشتر

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه های گروهی