عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان در نشست صندوق حمایت از پژوهش و فناوری بر لزوم توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد

دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان در نشست صندوق حمایت از پژوهش و فناوری بر لزوم توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد


دومین نشست مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر غلامحسین طهماسبی قائم مقام سازمان، دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری، دکتر سیدباقر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، خانم مهندس بنی هاشم مشاور وزیر جهادکشاورزی و رئیس هیات مدیره صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، مهندس رضوی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سه شنبه ۱۳ آذر سال جاری در سالن اندیشه برگزار شد.
خانم مهندس فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر جهادکشاورزی و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی با اشاره به عملکرد موفق صندوق های خرد زنان روستایی از رشد ۳۰ درصدی تعداد این صندوق ها خبر داد. وی با اعلام حمایت از راه اندازی صندوق های شهرستانی، روند توسعه صندوق های خرد زنان روستایی را نوید بخش دانست و پیش بینی کرد بر تعداد متقاضیان عضویت در این صندوق ها در آینده نزدیک افزوده شود. وی با اشاره به دستاوردهای این صندوق در تکمیل زنجیره تولیدات روستایی ابراز امیدواری کرد بتوان با مساعدت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در زمینه تامین اعتبارات و بازاریابی محصولات زنان روستایی هم افزایی مطلوبی شکل گیرد.
مهندس رضوی رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، با ارائه توضیحاتی پیرامون اعتبارات موردنیاز برای راه اندازی صندوق های استانی، توسعه صندوق های خرد زنان روستایی را نیازمند حمایت همه جانبه دانست. وی با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، ضرورت تامین سرمایه توسط دولت را برای افزایش تعداد سهامداران شرکت های دانش بنیان یادآور شد.
دکتر مجید ولدان مدیر کل دفتر امور فناوری با اشاره به سهم۴۶/۷ درصدی دولت برای تامین اعتبار صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، از عضویت ۵۴ شرکت دانش بنیان در این صندوق خبر داد. وی خدمت به بخش کشاورزی و رفع مشکلات بهره برداران را از وظایف اصلی وزارت جهادکشاورزی عنوان داشت که در این راستا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با هدف ثروت آفرینی برای بخش کشاورزی راه اندازی شده است. دکتر ولدان با اشاره به عملکرد نوید بخش این صندوق در طول یکسالی که از آغاز فعالیت آن می گذرد، ابراز امیدواری کرد صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بتواند برای اجرای طرح های اقتصادی موسسه های تحقیقاتی تابعه سازمان و هم چنین ترویج یافته های تحقیقاتی کشاورزی راهگشا باشد. مدیر کل دفتر امور فناوری سازمان هم چنین صندوق حمایت از پژوهش و فناوری را حلقه اتصال بین محقق و بهره بردار نام برد و برگزاری همایشی با کارکرد ویژه بسترسازی برای این مهم، را از سوی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خواستار شد.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن اعلام حمایت از صندوق سرمایه گذاری توسعه بخش کشاورزی، اختیارات قانونی برای تامین اعتبارات صندوق حمایت از پژوهش و فناوری و صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را مورد بررسی قرار داد. وی هم چنین از آمادگی سازمان برای تقویت بازاررسانی تولیدات کشاورزی زنان روستایی از طریق برپایی نمایشگاه های عرضه و فروش محصولات کشاورزی اعضای این صندوق خبر داد. دکتر خاوازی ساماندهی شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای را نیز از جمله پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست که با همکاری وزارت کار در حال پیگیری است.
روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی