عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

نشست شورای پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد+تصاویر


نشست شورای پژوهشی کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولان استانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در این نشست استاندار آخرین تیر خلاص را به کم کاری‌ها و کند کاری‌ها زد و گفت: در صورت داشتن اراده‌ می‌توان در چادر نیز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برپا کرد.

دکتر علی محمد احمدی خطاب به مسئولان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: در نشست شورای پژوهش در این سطح نباید در زمینه سیستم گرمایشی و برق صحبت کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از دانشگاه‌های استان در زمینه تولید علم جزء استان‌های برتر هستند، ادامه داد: باید آحاد مردم، دانش آموزان و دانشجویان جلوه این تبلور و برتری را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ببینند.

دکتر احمدی خواستار همکاری شهرداری یاسوج برای آماده سازی محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود دانشگاه یاسوج با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های هفته پژوهش سنگ تمام بگذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به تجربیات سال گذشته این دانشگاه در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش گفت: امیدوارم با تلاش و جدیت مشکلات برطرف و یک نمایشگاه باشکوه برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را بر عهده دارد، افزود: حضور مسئولان استانی از جمله دبیرکل ستاد هفته پژوهش در دو برنامه زنده تلویزیونی از شبکه دنا، ساخت کلیپ، موشن گرافی، ایجاد  اتاق خبر در نمایشگاه و نشست خبری مسئولان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

دکتر ایلامی اذعان کرد: راه اندازی غرفه خبر برای اطلاع رسانی، مصاحبه با پژوهشگران منتخب، طراحی و چاپ پوستر همایش و کلیپ اختتامیه نیز جزء برنامه‌های در دستور کار است.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز عنوان کرد: مسئولیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف و متولی امر پژوهش و آموزش برای برگزاری باشکوه هفته پژوهش بویژه برگزاری نمایشگاه مشخص شده است.

دکتر احمد عریان از صدور ابلاغ اعضای ستاد هفته پژوهش خبر داد و افزود: همچنین ابلاغ اعضای کمیته‌ها توسط جانشین رئیس ستاد صادر و کمیته‌های مختلف تاکنون جلسات مختلفی را برگزار کرده‌اند.

وی در مورد برنامه ریزی‌های انجام شده توسط کمیته نمایشگاه هفته پژوهش ابراز داشت: دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

دکتر عریان بیان کرد: امیدوارم با برنامه ریزی دقیق و مدون متولیان امر شاهد رونق بیش از پیش نمایشگاه هفته پژوهش امسال باشیم که در این راستا کمیته دانش آموزی فعال شده است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به نقش رسانه و اطلاع رسانی در توسعه و ترویج پژوهش ادامه داد: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این هفته تشکیل و اعضای کمیته احکام نیز صادر شده است.

دکتر عریان خواستار تسریع در آماده سازی محل برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج توسط شهرداری شد و افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله تامین وسایل گرمایشی و برق فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مکاتبه لازم با فرماندارن گچساران و کهگیلویه برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در دوگنبدان و دهدشت انجام شده و البته اعلام آمادگی نیز کرده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته پژوهش گفت: امیدوارم بزودی محل برگزاری نمایشگاه نهایی شود.

دکتر ابوالقاسم عوض‌پور ابراز کرد: محل برپایی نمایشگاه هفته پژوهش باید تحویل پارک علم و فناوری شود تا برای غرفه بندی و دیگر مسائل مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.

دهبانی نماینده شهرداری یاسوج همچنین از آماده سازی محل برپایی نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و تصریح نمود: بزودی مشکل برق و گازرسانی محل برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش برطرف می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۴۷۰ میلیون تومان برای پژوهش در این استان اعتبار تخصیص یافت که از این مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان توسط اداره کل ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، زندان و بهزیستی جذب نشد.

دکتر حسن نورزی از اختصاص ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای فعالیت پژوهشی در دستگاه های اجرایی این استان در سال ۹۷ خبر داد و  افزود: کشاورزی و منابع آب، محیط زیست و توسعه پایدار، فضای کسب و کار، گردشگری، نظام درآمد هزینه، آمایش سرزمینی و نظام سکونت‌گاهی و اقتصاد دانش بنیان از جمله اولویت‌های پژوهشی این استان است. ۱-۱۴۲

انتهای پیام/