عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

برگزاری کارگاه آموزشی ایدز در شهرستان بویراحمد + عکس


سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی ایدز، جهت متصدیان آرایشگاه های زنانه و مردانه به مناسبت هفته جهانی ایدز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر محسن مرادی گفت: آرایشگاه ها یکی از صنوف حساس هستند و از طریق وسایل آرایشی استریل نشده در آرایشگاه ها امکان انتقال ایدز وجود دارد، بنابراین از آرایشگران خواسته شد برای مراجعه کنندگان به آرایشگاه ها از وسایل شخصی استفاده نمایند .

وی ادامه داد: انتقال ویروس ایدز از طریق بریدگی های جزیی با وسایل آلوده به ویروس انجام می شود و چنانچه تیغ، سوهان، وسایل مانیکور و پدیکور و قیچی آلوده به این ویروس ها باشد، ایدز و هپاتیت سلامت افراد را تهدید خواهد کرد .

وی بیان داشت: شستن دست ها از اهمیت بالایی برخوردار است و آرایشگران باید این امر مهم را مد نظر داشته و دستکش را جایگزین شست و شوی دست ها ننمایند .

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: این صنف جهت استریل کردن وسایل می توانند از گندزداهای شیمایی از قبیل دکونکس، میکروتن و چراغ الکلی استفاده نمایند .

مرادی بیان داشت: با رعایت بهداشت، استفاده از وسایل یکبار مصرف، گندزدایی علمی و درست و دقیق وسایل، مهمتر از همه آموزش بهداشت به آرایشگران و همچنین کنترل بهداشت در آرایشگاه ها می توان خطر انتقال بسیاری از بیماری ها مانند ایدز، هپاتیت های B و C ، زگیل، عفونت های قارچی و باکتریایی را کاست .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این کارگاه آموزشی برای ۵۱ نفر از افراد حاضر در جلسه با همکاری واحد بیماری و مرکز مشاوره بیماری های رفتاری واکسن هپاتیت تزریق شد.

به گزارش وب دا؛ این کارگاه آموزشی به همت کارشناسان بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها و مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان بویراحمد در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد برگزار شد.۵-۷