عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی ضیائیان، کارگاه آموزشی با محوریت مهارت های ارتباطی، تعهد حرفه ای و صیانت از حقوق شهروندی روز سه شنبه و چهارشنبه ۱۳و۱۴ آذر ۹۷ برای مسئولین و کارکنان غیر بالین در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان برگزار شد.
این کلاس با محوریت درک بهتر مسائل دینی، مهارت های ارتباطی، اهمیت و رعایت آن در مشاغل توسط حجت الاسلام دکتر معصومی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس شد. دکتر معصومی در بیانات خود به اهمیت مهارت‌های ارتباطی و مسئولیت های اخلاقی در مشاغل علی الخصوص کادر درمان که ارتباط مستقیم با مراجعین دارند اشاره کرد و گفت: در دین با توجه به توانایی های هر شخص وظایفی به عهده وی گذاشته شده که مطابق با ظرفیت هایی که در او نهادینه شده است می بایست به آن عمل کند.
ایشان با اشاره به روش های درست تعامل و برخورد با دیگران گفت: تعهد حرفه ای نیز یکی از ویژگی های انسانی است که می توان آن را رضایت قلبی و التزام عملی نسبت به وظایف تعیین شده برای انسان تعریف کرد، با این شرط که بدون هرگونه سیستم نظارتی، شخص وظایف خود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساند.
حجت الاسلام معصومی در توضیح اینکه مهارت های ارتباطی چیست پاسخ داد، مهارت های ارتباطی رفتاریست که شخص بتواند با دیگران بگونه ای ارتباط برقرار کنند که باعث بروز رفتارهای مثبت و پرهیز از واکنش‌های منفی در طرف مقابل گردد.
وی در پایان این کارگاه با اشاره به تعامل بهتر و همچنین حفظ حقوق دیگران گفت: برای دستیابی به این مهم باید باورهای ذهنمان رادرست کنیم و معیارها را بشناسیم.