عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با خانواده شهید لاری به مناسبت روز دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان، ظهر امروز در آستانه سالروز گرامیداشت مقام دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با خانواده دانشجوی شهید محمدرضا نجفی لاری دیدار کرد.

حمدالله منظری‌توکلی در این مراسم گفت: خانواده شهدا بزرگ‌ترین حق را به گردن همه مسئولان دارند و وظیفه ما این است که قدردان زحمات ایشان و خون پاک فرزندانشان باشیم.

وی با بیان آیاتی از قرآن مبنی بر اینکه شهدا در نزد خداوند روزی می‌خورند، افزود: جایگاه و منزلت شهدا در نزد خداوند به‌قدری بالاست که شهیدان به وجه‌الله نظر کرده و خداوند را نظاره می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا موجب عزت و سربلندی می‌شود و وظیفه خانواده دانشگاهی کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان کشور است.

منظری‌توکلی با تاکید بر این موضوع که یکی از معیارهای رشد و پیشرفت کشور حفظ امنیت است، تصریح کرد: امروز امنیت و آسایشی که در جامعه وجود دارد، مدیون شهامت شهدای گران‌قدر اسلام و ایثارگری خانواده‌های آنان است که با غیرت مثال‌زدنی از کیان این سرزمین دفاع کردند.

وی ادامه داد: باید شهدا را الگوی خود قرار دهیم و همان‌طور که آنان جان خود را برای حفظ کشور و ایجاد امنیت فدا کردند، ما نیز تمام تلاش خود را در حوزه علم و آموزش کشور انجام دهیم تا بتوانیم ذره‌ای از رشادت‌های آنان را جبران و به پیشرفت کشور اسلامی کمک کنیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: صبر و استقامت خانواده معظم شهدا می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای همه ما در زمینه مقاومت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب باشد.

منظری توکلی با اهدای لوح یادبودی به پدر شهید محمدرضا نجفی لاری از تلاش وی و خانواده این شهید گران‌قدر قدردانی کرد.

به گزارش آنا، شهید نجفی لاری در ۱۹ آذر ۱۳۵۸ و در حال صیانت از امنیت دانشگاه شهید بهشتی تهران توسط عده‌ای منافق کوردل به فیض شهادت نائل آمد. این شهید بزرگوار از نخستین دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر (انفورماتیک سابق) در کشور می‌باشند که به‌عنوان پنجمین شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان نام گرفته‌اند.

انتهای پیام/۴۰۶۲/