عمومی | دانشگاه شهید چمران اهواز

دکتر امان الهی خبر داد: تدوین طرح جامع ازدواج در استان خوزستان از سوی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی

عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز بابیان اینکه طرح جامع ازدواج در استان خوزستان از سوی این دانشکده آماده و در اختیار استانداری خوزستان قرار داده‌شده است، گفت: این طرح در شورای عمومی استان به تصویب رسید اما هنوز به مرحله نهایی اجرا نرسیده است.

دکتر عباس امان الهی در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری خوزستان و ششمین فن بازار استان در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: این طرح جامع آموزش‌های و مشاوره‌ای پیش از ازدواج، غنی‌سازی روابط زناشویی و مداخله در مشکلات زوج‌های متقاضی طلاق را موردبررسی قرار داده است .

وی ادامه داد: یکی از مسائل اساسی در جامعه بحث ازدواج‌های دارای مشکل است که درنهایت منجر به طلاق می‌شوند. طبق آمارها طلاق در جامعه رو به افزایش است درحالی‌که با اجرای این طرح می‌توان آگاهی بیشتری به زوجین داد .

عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: مرکز تحقیقات علوم رفتاری زیر نظر معاونت پژوهشی این دانشکده باهدف ارائه خدمات پژوهشی و روان‌شناختی به جامعه، سازمان‌ها و نهادها تشکیل‌شده است .

امان الهی، اضافه کرد: این مرکز، جامع‌ترین مرکز علوم رفتاری در جنوب کشور است و هیچ‌کدام از دانشگاه‌های این منطقه از چنین مرکز تحقیقاتی جامع برخوردار نیستند .

وی، بیان کرد: اعضاء هیئت‌علمی دانشکده علوم تربیتی، توانایی خدمت‌رسانی و ارائه تمامی پژوهش‌ها در زمینه‌های مشاوره، روان‌درمانی، مسائل مرتبط با علوم تربیتی و حوزه‌های مختلف روانشناسی شامل اختلالات، روانشناسی صنعت و سازمانی، روانشناسی شخصی، روانشناسی تربیتی، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی و تحصیلی رادارند .

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بابیان اینکه این مرکز توانایی ارائه خدمات پژوهشی و مشاوره‌ای فراتر از استان را نیز داراست، تصریح کرد: متاسفانه مسائل مربوط به علوم انسانی، سلامت روان انسان‌ها و مسائل تربیتی در برنامه بسیاری از نهادها و سازمان‌ها و حتی مدیریت کلان استان جایگاهی ندارد .

امان الهی، تاکید کرد: بازنگری در نگاه به مسائل روابط انسانی و سلامت روان انسان‌ها، احساس می‌شود اما متاسفانه این نگاه و دیدگاه در حال حاضر در استان خوزستان وجود ندارد در صورتی که تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان مرتبط با جامعه موثر باشد .

وی،  گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز از این رسالت برخوردار است و این آمادگی را دارد که خدمات این‌چنینی را به جامعه ارائه دهد اما لزوم ارائه این خدمات، همکاری و حمایت سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط است .

گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان و ششمین فن بازار استان روز شنبه ۱۰ آذرماه با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان آغاز به کارکرد و شب گذشته ۱۳ آذرماه به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه ۲۰ سازمان و دانشگاه و ۳۰ شرکت دانش بنیان به ارائه دستاوردهای پژوهشی خود پرداختند.