عمومی | دانشگاه شهید چمران اهواز

استارتاپ ویکند گردشگری همزمان با هفته پژوهش در دانشگاه برگزار می‌شود

استارتاپ ویکند با رویکرد گردشگری، صنایع‌دستی و دفاع مقدس از سوی مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه شهید چمران اهواز و با حمایت مرکز رشد و فناوری، پارک علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل میراث فرهنگی استان در این دانشگاه، برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر غلامرضا اکبرزاده مدیر مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این رویداد افزایش ضریب اشغال دانشگاهیان در استان است، اظهار کرد: استان خوزستان پتانسیلی‌های مهمی از نظر گردشگری ازجمله راهیان نور، پیاده‌روی بزرگ سیاسی و عبادی اربعین، تردد اتباع خارجی بالاخص عراقی از مرزهای چزابه و شلمچه، جاذبه‌های گردشگری که در ارتفاعات خوزستان، شهرهایی با قدمت چند هزارساله و آثار باستانی و ... دارد.

وی بیان کرد: با حمایت و همکاری انجمن‌های علمی و دانشجویی به عنوان بازوهای محرک این مرکز انجام امور اولیه برگزاری استارتاپ ویکند در حال انجام است.

مهندس احمدیان مدیر اجرایی استارتاپ ویکند گردشگری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: این استارتاپ ویکند در ۵۴ ساعت برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکار با حضور در این رویداد فعالیت تیمی، روبرویی با چالش‌های یک کسب‌وکار و ... را می‌آموزند.

وی افزود: در این رویداد از مربیان و کسانی که استارتاپ های موفق داشته و در حوزه کسب‌وکار هستند استفاده می‌شود تا نکات لازم را آموزش دهند و در روز آخر داورانی که ترکیبی از استادان دانشگاه و رهبران حوزه گردشگری هستند ایده‌ها را بررسی کرده و درنهایت به سه ایده برتر جوایزی اهدا می‌شود.

مدیر اجرایی استارتاپ ویکند گردشگری دانشگاه شهید چمران اهواز، تاکید کرد: همچنین حمایت‌هایی از سوی مرکز رشد و پارک علم و فناوری برای استقرار و تجاری‌سازی ایده‌ها در نظر گرفته‌شده است تا علاقه‌مندان به حضور در این استارتاپ بتوانند از این فرصت ها استفاده نمایند.

گفتنی است این رویداد روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذرماه در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.SWAHVAZ.IR مراجعه نمایند.