عمومی | دانشگاه علوم اسلامی رضوی

دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همجواری با امام رضا(ع) ببالند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، پدر شهید سرافراز محسن حججی در دیداری صمیمی با دانشجویان و طلاب حضور پیدا کرد و بعد از استقبال دانشجویان و طلاب از وی، از سنگر شهدای دانشگاه بازدید کرد.
پدر شهید حججی گفت: شهیدان گمنام مایه برکت اند،دانشگاه های دیگری که مارا دعوت کردند شهید گمنام در محل آن دانشگاه ها دفن بود و دانشجویان با این شهدا انس می گرفتند خوب است که فضای دانشگاه شما هم با حضور شهید گمنام معطر شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد، از امثال شهید حججی ها فراوان دارد و خداوند بزرگ در هر جا که کشور ما از آرمان های خود فاصله گرفته است با یک شهید دوباره آرمان های ما را به ما یاد آوری کرده است.
حججی افزود بعد از شهادت پسرم آن نماینده هایی که با خانم موگرینی در مجلس عکس سلفی گرفته بودند به خانه ما آمدند و با ما عکس گرفتند و از حرکتی که در مجلس انجام داده بودند پشیمان بودند،شهید عزت را به آنها یادآوری کرده بود.
پدر شهید حججی در باب فضیلت های فرزند شهیدش گفت: قرار بود سخنران بزرگی در شهر ما حضور پیدا کند و درباره شهید حججی در جلسه ای سخنرانی کند که بنا به دلایلی سخنرانی خود را لغو کرد،این فرد شهید را در خواب دیده بود که از وی به خاطر لغو سخنرانی ناراحت است،به همین خاطر از لغو سخنرانی منصرف شد و در جلسه شرکت کرد.
ی ادامه داد سخنران مذکور در سخنرانی خود خاطره سفر فرانسه اش را بازگو کرد که چندی پیش برای سخنرانی بین یهودیان فرانسه دعوت شده بودم تا درباره شهید و شهادت صحبت کنم در آن جلسه عالم یهودی سخنرانی می کرد و در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که انسان در راه خدا شهید نمی شود مگر تمامی واسطه های بین خود وخدا را برطرف کند و این همان اخلاص است و بعد شهید حججی را به عنوان فرد مخلص برای حضار مثال زد و من آنجا بود که متوجه شدم آوازه شهید حججی تا کجای دنیا کشیده شده است.
پدر شهید حججی خاطرنشان کرد: فکرمی کردم همه چیز رادرباره پسرم می دانم اما این طور نبود پسرم تازه ازدواج کرده بود و از بانک وام های زیادی گرفته بود، فکر می کردم این پول ها را برای خودش می گیرد اما بعدا فهمیدم که وام ها صرف جهیزیه زوج های جوان می شده است.
وی به ویژگی های شخصیتی شهید حججی اشاره و عنوان کرد: شهید سخنران خوبی بود،خوب می نوشت و خوب حرف می زد، دلنوشته هایی هم  می نوشت که در دلنوشته هایی که در حرم حضرت علی (ع) و امام رضا (ع) انداخته است تنها یک نکته را می خواهد آن هم شهادت است
پدر شهید ادامه داد شهید حججی در این دلنوشته ها برای شهادتش سه ویژگی را طلب می کند اول گمنامی مانند حضرت زهرا (سلام الله علیها) دوم پهلوی شکسته، سوم اسارت به مانند اسارت حضرت زینب(سلام الله علیها)، و هر سه را خدا به او داد.
پدر شهید حججی اظهار کرد: در وصیت نامه شهیدان بسیاری آمده که از حمایت رهبری دست نکشد، شهید حججی هم در وصیتنامه خود این جملات را نوشته:«من به یقین رسیدم که رهبری نایب امام زمان(عج) هستند» و ما را به حمایت رهبری سفارش می کند.
وی به دانشجویان و طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: شما در بهترین مکان عالم قرار دارید و این سعادتی بزرگ است من به شما غبطه می خورم، به حضرت رضا توسل بجویید و به هم جواری ایشان ببالید.
در انتهای دیدار صمیمی پدر شهید با دانشجویان و طلاب، حجت الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری لوح یاد بودی را به پدر شهید تقدیم کرد.