عمومی | دانشگاه شیراز

انتخاب دکتر فرهاد دریانوش به عنوان رئیس هیات ورزش های دانشگاهی استان فارس

با برگزاری مجمع انتخاباتی، دکتر فرهاد دریانوش، مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز برای مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیات ورزش های دانشگاهی استان فارس انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس ، در مجمع انتخاباتی هیات ورزشهای دانشگاهی استان فارس که با حضور محمد رضا دهخدا رییس فدراسیون ورزشهای دانشگاهی کشور ، حیدر علی کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان فارس و کلیه اعضا در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد ،دکتر فرهاد دریانوش با کسب ۸ رای از مجموع ۱۲ آرای ماخوذه به عنوان رییس هیات ورزشهای دانشگاهی استان فارس برای مدت چهار سال برگزیده شد ضمن اینکه محسن کریمی دیگر نامزد این هیات ۴ رای کسب کرد.
ورزشهای دانشگاهی که به تازگی در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرده است دارای فدراسیون است و در استانها نیز باید هیاتهای استانی تشکیل شده و برابر قوانین و مقررات شروع به فعالیت نماید که انتخاب رئیس این هیات نیز همانند سایر هیاتهای ورزشی به صورت انتخابی است که این امر روز گذشته در استان فارس محقق گردید و با برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس این هیات در استان انتخاب و معرفی شد.
در این مجمع که دو کاندیدا داشت ابتدا کاندیداها به ارایه برنامه های خود پرداختند سپس با حضور ۱۲ نفر اعضای مجمع انتخابات برگزار گردید و در نهایت دکتر فرهاد دریانوش به عنوان رئیس هیات ورزشهای دانشگاهی استان فارس برای مدت چهار سال انتخاب شد.
در کارنامه دکتر دریانوش مسوولیت در حوزه تربیت بدنی دانشگاه شیراز به مدت ۱۵ سال دیده می شود ، وی دارای دکترای تربیت بدنی و ورزش با گرایش فیزیولوژی ورزشی است و در رشته فوتبال و فوتسال فعالیت دارد.
رئیس فدراسیون ورزشهای دانشگاهی کشور هم در این مراسم با تبریک به انتخاب دکتر فرهاد دریانوش به عنوان رئیس هیات ، این فدراسیون تازه تاسیس شده را نوپا و جوان دانست و افزود : هر تصمیم مهمی که در وزارت ورزش و جوانان گرفته می شود بطور حتم در پیشرفت ورزش همگانی و قهرمانی کشور تاثیر بسزایی دارد .
وی تصریح کرد : همه مدیران و زحمت کشان ورزش باید با کمک و حمایت خود موجب شوند این فدراسیون نماینده خوبی برای ورزش قهرمانی باشد .
رئیس فدراسیون ورزشهای دانشگاهی کشور با بیان اینکه خدمت کردن در این جایگاه فقط عشق و علاقه می خواهد گفت : افرادی که بعنوان کاندید معرفی و به رقابت پرداختند همگی واقف هستند که به جز زحمت و دوندگی چیز دیگری عایدشان نمیشود و امیدوارم با فعالیتهای دکتر دریانوش در چهارسال آینده شاهد تحولاتی شگرف در ورزش دانشجویی فارس باشیم .
محمدرضا دهخدا با اشاره به اینکه نگاه ویژه فدراسیون خروج از موازی کاری می باشد خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه دانشجویان در سن مناسبی برای قهرمان پروری می باشند همه مسابقات دانشجویی باید بصورت دانشگاه محور برگزار شود تا بتوانیم المپیادها را در سطح هیاتها برگزار کنیم و این امر موجب می گردد رقابتهای دانشجویی در سطح آموزش عالی کشور صورت گیرد و هر کدام از موسسات دانشگاهی در مسابقات مستقل عمل نکنند .
رئیس فدراسیون ورزشهای دانشگاهی کشور با بیان اینکه مسابقات ورزشی دانشجویان جهان بزرگترین تورنمنت بعد از المپیک می باشد اظهار داشت : در دوره گذشته سیزده هزار ورزشکار از ۱۶۰ کشور حضور داشتند و حمایتهای وزارت ورزش و جوانان باعث شد که موفقیتهای خوبی را کسب کنیم و بهترین عملکرد ما تاکنون رتبه ۹ در بین ۱۷۰ کشور عضو فدراسیون جهانی بوده است .
وی با اشاره به اینکه سازمان ملل ۲۰ سپتامبر برابر با ۲۹ شهریورماه را بنام ورزش دانشجویی انتخاب کرده است گفت : شعار فدراسیون جهانی این است که ورزشکاران امروز مدیران موفق فردا هستند و این موضوع نشان می دهد مهارتهای اجتماعی بخوبی تفاوت ورزشکاران و قهرمانان تحصیل کرده را نشان می دهد .
دهخدا با اشاره به اینکه فدراسیون های موفق می توانند الگوی خوبی برای ما باشند اظهار خاطر کرد : بطور یقین وظایف این هیات بسیار سنگین می باشد زیرا باید با همه هیاتها تعامل و هماهنگی خوبی داشته باشد و نسبت به همه بخشها و شهرستانهای استان نگاه مثبت و عدالت محوری در جهت احداث هیات ورزشهای دانشگاهی داشته باشد .