عمومی | پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

برگزاری دوره های آموزشی حفاظت و مرمت اشیا تاریخی در منطقه آزاد ارس

.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، در نشستی مشترک که با حضور بهروز عمرانی سرپرست پژوهشگاه و یوسف داداش زاده معاونت گردشگری منطقه آزاد ارس صورت گرفت مقرر شد تا نخستین مرحله از آموزش های مربوط به مباحث تخصصی و عمومی مرتبط با حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی در این منطقه با همکاری  اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی برگزار شود .
گفتنی است ، پژوهشکده حفاظت و مرمت با در نظر گرفتن وظایف ستادی خویش در خصوص ارایه آموزش های تخصصی و حرفه ای ضمن خدمت برای همکاران شاغل در موزه ها ، مخازن و سایر همکارانی که به نوعی در ارتباط با اشیاء تاریخی- فرهنگی هستند، بسته ای با عناوین آموزشی – پیشنهادی تهیه کرده است.
این پیشنهادات شامل ۲۱ عنوان بوده که مباحث تخصصی و عمومی مرتبط با حفاظت و مرمت اشیاء را برای انتقال به پرسنل غیر متخصص موزه در حوزه حفاظت و مرمت در بر می گیرد.
برنامه پیشنهادی بیش از ۴۰ ساعت آموزش را شامل شده و در نظر است اجرای منطقه ای این برنامه آموزشی تمامی کشور را پوشش دهد، از این رو به عنوان اولین منطقه، اجرای این بسته در بخش شمال غربی کشور با مرکزیت استان آذربایجان شرقی پیشنهاد شد.