عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

همایش تولید سوخت های زیستی به منظور کنترل آلاینده های محیطی ناشی از سوخت های فسیلی در یاسوج برگزار شد+عکس


همایش تولید سوخت های زیستی به منظور کنترل آلاینده های محیطی ناشی از سوخت های فسیلی با حضور اعضای هیات علمی، محققین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالن دکتر کنعانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در این همایش عضو هیات علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و عضو کمیسیون تغییر اقلیم و سلامت (lancet) گفت: تاثیرات تغییر اقلیم بر سلامت موجب بروز مشکلات عدیده ای شده است.

دکتر میثم طباطبایی در این همایش به ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری و جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی پرداخت و افزود: نتایج به دست آمده در مطالعات اخیر در زمینه تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن بر سلامتی بسیار گسترده بوده است که نیازمند استراتژی و راهکارهایی در جهت پیشگیری و رسیدن به یک وضعیت مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با تغییرات اقلیمی نیازمند سیاست گزاری در سطح ملی و بین الملل است، ابراز داشت: افراد با تغییر سبک زندگی نیز می توانند موجب اثر گزاری و تاثیرات مثبت در جهت کنترل وضعیت اقلیمی شوند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۶، تفاهم‌نامه ای میان ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و کمیسیون تغییر اقلیم و سلامت (lancent) در تهران امضا، که با توجه به آن تفاهم نامه همکاری هایی در جهت کنترل تغییرات اقلیمی انجام شده است.

دکتر طباطبایی یادآور شد: جایگزین کردن دوچرخه به جای استفاده از خودرو و سایل نقلیه ای که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، از آسانتربن راه ها در جهت پیشگیری تغییرات اقلیمی محسوب می شود.

به گزارش وب دا؛ در ادامه این همایش به ارائه نکاتی در جهت نحوه تدوین مقاله جهت انتشار در مجلات باضریب تاثیر بالا پرداخته شد.۵-۶