عمومی | دانشگاه حکیم سبزواری

مانور زلزله در خوابگاه های دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

دبیر کمیته پدافند غیرعامل و مدیر حراست دانشگاه حکیم سبزواری از برگزاری مانور زلزله در محل خوابگاه ولی عصر این دانشگاه خبر داد.

مهندس هادی نصرتی پور در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: اولین مانور زلزله خوابگاهی در دانشگاه حکیم سبزواری بر طبق مصوبه کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه با هدف آموزش دانشجویان خوابگاهی در زمان حوادث طبیعی و همچنین ایجاد آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های امدادرسانی با مدیریت بحران دانشگاه روز ۵ شنبه هشتم آذرماه با حضور رئیس و مدیرفرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مشارکت بالای دانشجویان خوابگاه ها انجام شد.

وی  اطهار داشت: عملیات راپل انتقال مصدوم از پشت بام، تریاژ مصدومین در وضعیت های سبز و قرمز، اطفاء حریق کپسول گاز از جمله فعالیت هایی بود که در این مانور صورت پذیرفت.

مهندس نصرتی پور با اشاره به اینکه این مانور توسط مدیریت حراست و با همکاری هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس برنامه ریزی و انجام شد، ادامه داد: براساس طرح مدیریت بحران در دانشگاه، همکاران بخش های مختلف نیز در انجام وظایف مورد انتظار را به نحو شایسته اقدام نمودند همچنین تلاش و برنامه ریزی دانشجویان کانون هلال احمر دانشگاه که از ابتدای برنامه ریزی و پیشنهاد همکاری در اجرای مانور همراهی در خور تقدیری داشتند از عوامل موفقیت مانور بود.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل و مدیر حراست دانشگاه حکیم سبزواری خاطرنشان کرد: امید است با آگاهی بخشی به جامعه و به خصوص قشر دانشجو تبعات ناشی از اینگونه حوادث را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در پایان از مشارکت خوب دانشجویان، کانون هلال احمر، سازمان هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، مدیریت دانشجویی، مدیریت فرهنگی، مدیریت تعمیر و نگهداری، اداره حفاظت فیزیکی کمال تشکر را دارم.