عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

هفته اطلاع رسانی و روز جهانی ایدز در شهرستان کیار

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار گفت: به مناسبت آغاز هفته اطلاع رسانی (۸ لغایت ۱۴آذرماه) و روز جهانی ایدز (۱۰آذرماه) برنامه های هدف گذاری شده توسط واحد مبارزه با بیماریها وکمیته اطلاع رسانی ایدز در سطح شهرستان کیار به اجرا گذاشته شده است.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ رشید طاهری افزود: حرکت اتوبوس سیار اطلاع رسان وبیماریاب در مناطق دور دست شهرستان شامل ناغان،جغدان، دورک، دوپلان، دستنا وسلم از جمله برنامه های اجرایی این هفته در شهرستان است.
وی، برپایی چادر اطلاع رسانی ونمونه گیری تست راپید از داوطلبان آگاه شده در شلمزار وگهرو ترجیهاً در مراکز خدمات بهداشتی درمانی شبانه روزی (گهرو وشلمزار)، بازدید اکیپ تخصصی مبارزه با بیماریها به همراه کارشناس بهداشت روان از کمپ ترک اعتیاد وانجام راپید تست از داوطلبان پرخطروتزریقی، برگزاری جلسه شورای ادارات در فرمانداری شهرستان کیار را از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته برشمرد.
طاهری گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش در پیگیری و کنترل انواع بیماری ها بویژه بیماری های واگیر ، برگزاری جلسات آموزشی طراحی شده براساس مدل shepدر مقاطع دبیرستانی شهرستان کیار، همایش و راهپیمایی با همکاری بسیج شهرستان کیار در روستاها کهتا کنون و همایش روستای قلعه تک وشهر دستنا از جمله برنامه هایی است که در این راستا در شهرستان به اجرا گذاشته می شود.
وی اظهار داشت: در تمامی برنامه و گردهمایی ها از جمله در پایان راهپیمایی در سطح روستای قلعه تک ، نمونه گیری راپید تست اچ آی وی از داوطلبان بصورت رایگان انجام شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار گفت: همچنین در بیمارستان ناغان با برپایی ایستگاه سلامت خدمات آموزشی و مشاوره ای به متقاضیان ارائه گردید.