عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

توزیع ۴۸ پزشک متخصص؛ پزشکان متخصص و فوق تخصص در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۹ نفر رسید+تصاویر


مراسم توزیع ۴۸ پزشک متخصص در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار داشت: امروز ۴۸ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف در شهرستان‌های استان بر اساس شاخص‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان توزیع شد.

دکتر غلامعباس سبز اظهار داشت: پیش از این ۲۵۱ پزشک متخصص و فوق تخصص در این استان فعالیت داشتند که از این تعداد ۳۲ مورد فوق تخصص و ۲۱۸ پزشک نیز متخصص بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پزشکان فوق تخصص و متخصص فعال در شهرستان‌های مختلف استان از جمله یاسوج، گچساران، دهدشت، دنا، باشت، بهمئی، چرام و لنده به ترتیب ۱۱۷، ۵۱، ۴۳، ۲، ۱، ۱، ۱ و ۱ بوده است که در توزیع پزشکان امسال شهرستان‌های کوچک به صورت ویژه دیده شده‌اند.

دکتر سبز با اشاره به اینکه با تلاش‌ اعضای هیئت رئیسه امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی  تعداد پزشکان متخصص اختصاص یافته به استان هستیم، ابراز کرد: در این زمینه مجموعه مدیران ارشد دانشگاه به ویژه رئیس دانشگاه رایزنی‌های مختلفی با مقام عالی و معاون درمان داشتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعداد پزشکان اختصاص یافته با توجه به بیمارستان‌های در دست ساخت استان از جمله بیمارستان بزرگ یاسوج، بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت و مرکز اورژانس دهدشت کافی نیست ولی با روحیه جهادی پزشکان و مدیران شبکه امیدوارم مشکل به حداقل کاهش پیدا کند.

دکتر سبز با یادآوری گذشته تصریح کرد: زمانی که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دانشجو بودیم حتی با کمبود پزشک متخصص داخلی و اطفال روبه‌رو بودیم و تنها دکتر ایلامی رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان پزشک متخصص عفونی فعالیت داشت.

۵۲ پزشک متخصص عضو هیئت علمی هستند

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ۵۲ پزشک متخصص عضو هیئت علمی داریم.

دکتر نازآفرین حسینی با تاکید بر اینکه این روز در تاریخ این دانشگاه به یادگار می‌ماند، افزود: امیدوارم با توزیع این پزشکان متخصص شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.

وی با تشریح شرایط هیئت علمی شدن پزشکان جدید بعد از یکسال فعالیت، ادامه داد: دارا بودن دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی و یا گواهی دوره فلوشیپ در رشته‌های بالینی و دانشنامه دکترای تخصصیPh.D و یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پایه از جمله شرایط اختصاصی هیئت علمی شدن است.

تلاش شبانه روزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: به طور حتم با افزایش جمعیت باید متناسب با وضع موجود نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اقدام شود زیرا در این زمینه هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.

شاهرخ کناری افزود: حضور دکتر اورنگ ایلامی در مدیریت حوزه بهداشت و درمان استان مغتنم و فرصت خوبی برای ارتقای شاخص‌های این بخش ایجاد کرده است و به طور شبانه روزی برای بهبود وضعیت سلامت در استان تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری بویراحمد در حد توان آماده همکاری با مجموعه بهداشت و درمان است، افزود: از محل اعتبارات حاشیه نشینی ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته‌ایم.

کناری خواستار برخورد حسنه پزشکان با بیماران دردمند روستایی در مناطقی با ساختار قومی و عشیره‌ای شد و گفت: در این صورت به طور حتم شاهد تغییر نگاه بیمار به پزشکان هستیم زیرا در صورت برخوردهای غیر اینگونه این موضوع که داروی تجویز شده همچون برخورد پزشک بوده در ذهن بیمار تداعی می‌شود.۱

انتهای پیام/