عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

برگزاری همایش کویرنوردی در کلوت‌های شهداد به میزبانی واحد کرمان

دکتر کمال جوانمرد عصر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان، پیرامون برگزاری همایش پیاده‌روی در کلوت‌های شهداد اذعان کرد: این همایش بمناسبت گرامیداشت روز دانشجو برگزار می‌شود و یکی از اهداف ما ثبت جهانی منطقه کویری کلوت‌های شهداد است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی ایران که جایگاه ویژه‌ای در بین مردم کشورهای مختلف دارند همیشه پیش‌قدم بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در میان کلوت‌های شهداد منطقه‌ای به نام گندم بریان وجود دارد که با دمای بالای ۷۰ درجه سانتیگراد و براساس داده‌های سازمان ناسا گرم‌ترین منطقه کره زمین نامگذاری شده است که همین‌امر می‌تواند جاذبه بسیار خوبی برای جذب گردشگران خارجی باشد.

جوانمرد خاطرنشان کرد: کلوت‌ها یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان کرمان و کشور است چرا که فقط نمونه‌های نادری از آن‌ها در کل دنیا وجود دارد، شهداد می‌تواند سالانه مقصد گردشگران بسیاری از کشورها باشد و در رونق صنعت تورسیم نقش پر رنگی داشته باشد.

وی گفت: معتقدیم ورزش به عنوان پدیده‌ای اجتماعی برای جامعه لازم است چراکه با افزایش سلامتی جسم و روح، شادابی خانواده‌ها و اجتماع تضمین خواهد شد.

این پیشکسوت ورزش استان کرمان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گروهی باعث به وجود آمدن حس نوع دوستی و افزایش اعتماد به نفس می‌شود و همایش کویرنوردی کلوت‌های شهداد نیز در راستای افزایش سطح فعالیت‌های گروهی خانواده دانشگاهی کشور برنامه‌ریزی شده است.

جوانمرد افزود: در زمینه حمایت از دانشجویان ورزشکار برنامه‌های کاربردی را در دست اقدام داریم و امیدواریم با بهره‌برداری از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی شاهد پیشرفت بیشتر ورزش کشور باشیم.

انتهای پیام /