عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

تلاش مسئولان دانشگاه اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و تربیت نخبگان آینده‌ساز است

دکتر کلانتری:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همت مسئولان دانشگاه، اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی در سه حوزه تولید علم، آموزش و پرورش نیروی انسانی و نخبگان آینده‌ساز است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تخصصی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، با اشاره به نقش دانشگاه ها در دنیا، گفت: دانشگاه‌ها رویدادهای مهمی در جهان رقم زده و بعضاً مسیر تاریخی کشورها را تغییر داده‌اند.

وی جهان‌بینی در غرب و ایجاد قدرت‌های جهانی را متاثر از نقش دانشگاه در دنیا دانست و تصریح کرد: جهان در پیچ تاریخی مهمی قرار گرفته که آشفتگی سیاسی برخی از کشورها و حتی مکاتبی چون اومانیسم، سکولاریسم و لیبرالیسم نشات گرفته از کارکرد دانشگاه‌هاست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت مستقیم امام راحل و همه ارکان نظام شکل گرفت و امروز نیز مقام معظم رهبری با انتخاب دکتر ولایتی شخصیت شناخته شده در مسائل سیاسی و علمی، به این دانشگاه اهمیت بیشتری دادند.

دکتر کلانتری دانشگاه آزاد اسلامی را نعمت بزرگی برای کشور، جامعه و خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، بسیاری از فرزندان این سرزمین به ‌دلیل تحصیل علم در کشورهایی که از نظر هویتی و فرهنگی با ارزش‌های جامعه اسلامی ما منافات دارند، به ورطه نابودی کشیده می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه در دوره مدیریت جدید دانشگاه، تلاش شده تا گامی اساسی، مناسب، دقیق و رو به جلو در تمامی عرصه‌ها برداشته شود، عنوان کرد: همت مسئولان دانشگاه، اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی در سه حوزه تولید علم، آموزش و پرورش نیروی انسانی و نخبگان آینده‌ساز است که این مهم با افزایش کیفی کارکرد دانشگاه میسر خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی و کار در این حوزه بسیار مهم است، اظهار داشت: رویکرد کلان در حوزه فرهنگی، رویکرد معرفتی و تعمیق فکر و اندیشه دانشجویان و دانشگاهیان است و باید برای رفع خلاء فکری و اندیشه اسلامی در نسل جوان و جامعه کارهای زیرساختی و اثرگذار انجام داد.

وی با بیان اینکه گام اصلی در ریل‌گذاری مسائل فرهنگی در دانشگاه، جاری کردن مُر قوانین اسلام در دانشگاه است، گفت: در دانشگاه اسلامی و فرهنگی، ظاهر دانشگاه، عملکرد درونی دانشگاه و کارکرد بیرونی دانشگاه مطابق فرهنگ ناب اسلام است.

دکتر کلانتری با اشاره به نزدیکی روز دانشجو، گفت: هر کاری نیازمند زمانی خاص است و برای بصیرت‌افزایی و نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه، ۱۶ آذر بهترین زمان ممکن است.

وی با بیان اینکه ۱۶ آذر سند تاریخی و غیرقابل تغییر و تحریف در رویدادهای تاریخی کشور است، عنوان کرد: ماهیت این روز، ماهیتی ضد آمریکایی است و مسئولان دانشگاهی با حفظ هویت استکبارستیزی در قالب برنامه‌های کیفی مانند سخنرانی‌های روشنگرانه، پرسش و پاسخ و میزگردهای سیاسی، باید ذهن دانشجویان را آماده مقابله با دشمنان ایران اسلامی کنند.