عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

نخستین رویداد ملی کارآفرینی تغذیه سالم با معرفی سه تیم برتر به کار خود پایان داد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین رویداد ملی کارآفرینی تغذیه سالم با حضور استادان و دانشجویانی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بالاخص دانشگاه های قطب هفت کشور شامل: اصفهان، کاشان، یزد و شهرکرد از روز چهارشنبه هفتم آذرماه در شهرکرد آغاز و با معرفی سه تیم برتر در نهمین روز از این ماه به کار خود پایان داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر ارسلان خالدی فر افزود: این رویداد آموزشی- تجربی بمنظور شناسایی ایده ها و طرح های برتر در حوزه تغذیه سالم، حمایت از ایده های برتر از لحاظ مادی و معنوی در راستای تولید و اشتغال، افزایش سطح آگاهی صاحبان ایده با استفاده از برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت و آشنایی با اصول راه اندای کسب و کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز رشد فناوری سلامت این دانشگاه و پارک علم و فناوری استان برگزار شد.
وی تصریح کرد: در پایان این همایش و رقابت سخت ۱۲۰ شرکت کننده در قالب ۱۲ تیم ۱۰ نفره ، تیم های دانشکده پرستاری بروجن، دانشگاه علوم پزشکی یزد و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم معرفی و ضمن اهدای جوایز نقدی و تندیس رویداد، امتیاز استقرار در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و استقرار در پارک علم و فناوری این استان را دریافت و ایده های آنها مورد حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.
دکترخالدی ‌فر با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی موجب افتخار هستند که منجر به تولید محصول شوند و جامعه از آنان بهره‌مند شود افزود: تغذیه سالم موضوع بسیار مهمی است که در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است و امیدواریم این استارتاپ با بارش افکار خلاقانه و هم‌افزایی به روش‌های عملی مبتنی بر دانش بتواند به جامعه در راستای حفظ سلامتی از طریق افکار علمی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان محصول‌محور کمک کرده باشد.
رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری نیز در مراسم اختتامیه این رویداد ملی ضمن اظهار خرسندی از حضور فعال شرکت کنندگان و ایده های ارزنده مطرح شده اظهار داشت: ایده های مطرح شده می تواند به حوزه تغذیه، اقتصاد و تامین سلامت غذایی جامعه کمک کننده باشد.
دکتر اسماعیل پیرعلی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم و حفظ سلامت آن از مزرعه تا سر سفره افزود: بیشتر ایده ها مربوط به سلامت غذای مصرفی بود حال آنکه توجه به سلامت محصول حین تولید نیز حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه ایده های زیادی در خصوص رژیم غذایی افراد چاق و مبتلایان به دیابت مطرح شد خاطرنشان کرد: بهتر است بر ایده هایی که به تولید محصولات سالم و پیشگیری از ابتلا افراد به انواع بیماری ها کمک می کند در استارتاپ های آتی بیشتر پرداخته شود.
دکتر پیرعلی در ادامه از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری چنین رویداد مهم و موثری تقدیر و تشکر کرد.