عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

سمپوزیوم هولترمانیتورینگ فشار خون در مرکز قلب تهران برگزار شد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران، روز پنجشنبه ۸ آذر ۹۷ سمینار یک روزه ای با عنوان سمپوزیوم علمی هولتر مانیتورینگ فشار خون و چالشهای درمانی تشخیصی فشار خون در سالن آمفی تئاتر مرکز قلب تهران برگزار شد.
در این نشست علمی که با استقبال اساتید کاردیولوژیست و جراحان قلب و دیگر گروه های هدف همراه بود اهم موضوعات علمی و آخرین یافته های فشار خون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر نجفی فوق تخصص نفرولوژی و فشار خون و رئیس بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) سخنرانی خود را در مورد اهمیت ریتم شبانه روزی فشار خون، اصول کلی اندازه گیری فشار خون، HBMP ، تارگت های تشخیصی درمانی فشار خون، اصول اولیه ABMP ، فشار خون روپوش سفید، فشار خون مخفی، پترن های پنجره روزانه ABMP ، BP Variability ، پنجره شبانه ABPM و پنجره صبحگاهی ABPM برای حاضران توضیح داد و در هر مرحله سوالاتی بصورت آنلاین برای شرکت کنندگان مطرح کرد و حاضران نیز با سیستم آنلاین اینترنتی پاسخ خود را مطرح و آنالیز و درصد پاسخ ها همزمان توسط دکتر بزرگی بصورت آنلاین و با نمودار برای شرکت کنندگان به نمایش در آمد و سیستم نظرخواهی هم بصورت آنلاین انجام می شد.
اعضای هیئت رئیسه این بخش از سمپوزیوم  را دکتر یمینی شریف، دکتر امیرزادگان، دکتر مسعود کبیر و دکتر نوید تشکیل دادند.
در بخش دوم این سمپوزیوم سه سخنرانی انجام شد اولین سخنران این بخش دکتر ابوالفضل محسنی زاده مقاله علمی خود را در مورد مرور آخرین گایدلاین های فشار خون مطرح کرد و  در هر قسمت با طرح سوالات متفاوت نظر حاضران را بصورت آنلاین و سیستمی دریافت کرد و آنها را مورد نقد و بررسی قرار داد.
دکتر مهدی مهرانی مسئول بخش اورژانس مرکز قلب دیگر سخنران این نشست علمی بود و بحث موردی New Onest & Malignant HTN را مطرح کرد و برای شرکت کنندگان توضیحات کاملی ارائه دادو با پرسش و پاسخ سیستمی نظر حاضران را نیز جویا شد.
آخرین سخنران در این بخش دکتر تاجدینی بود که ۲ مورد بالینی پیچیده فشار خون، همراه بحث چالشی Challenging Case را عنوان کرد و شرکت کنندگان نیز بوسیله Commenting,Voting آنلاین پاسخگوی سوالات و مشاهده نمودار پاسخ سایرین بودند.
اعضای هیئت رئیسه آخرین پانل دکتر نعمتی پور، دکتر تاجدینی، دکتر مهرانی و دکتر بزرگی بودند.

در حاشیه این برنامه با دکتر بزرگی دبیر علمی و مجری این سمینار گفت و گو کردیم.
هدف از برگزاری این سمینار این چه بود؟
ضمن تشکر از شرکت کنندگان و همکاران روابط عمومی که در برگزاری این سمینار بسیار همکاری داشتند، با توجه به اینکه در این سمینار با استفاده از سیستم Commenting,Voting ، الکترونیک که برای اولین بار در مرکز قلب تهران استفاده شد و خوشبختانه موفق نیز بود، حاضرین بسیار موثر در این روش همکاری و شرکت داشتند.
این سمینارها چقدر به ارتقا سطح درمان بیماران کمک می کند؟
من یکی از منتقدین برگزاری این سمینار ها هستم ولی هر چقدر بتوانیم کیفیت ارائه اینگونه سمینارها را به سایر کشورهای پیشرفته نزدیک کنیم و استفاده از ابزارهای الکترونیک  و پیشرفته را برای تبادل نظر با شرکت کنندگان و سخنرانان بیشتر کنیم، قطعاً بازخورد آن در ارتقاء سطح درمان بیماران موثر خواهد بود.
سطح برگزاری این سمینار را چگونه ارزیابی می کنید؟
به نظرم هم از لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت عالی بود و اینکه شرکت کنندگان در پاسخ به سوالات آنلاین حضور حداکثری داشتند بسیار جالب توجه بود و این یک کار نو و جدیدی بود که امیدواریم در سمینارهای بعدی به سمت برگزاری Webinar حرکت کنیم.
خبر: سید محسن اسماعیلی، مریم داودی
عکس: حامد بلورفروش