عمومی | دانشگاه کردستان

نخستین پیش رویداد استارت آپ ویکند کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، موسی شریفی  ظهر امروز در پیش رویداد استارت آپ ویکند کشاورزی و منابع طبیعی که در تالار دکتر شاهویی برگزار شد، اظهار داشت: من بیش از ۱۰ سال است که در کار پرورش زنبور عسل هستم اما با گذراندن دوره های تخصصی و شرکت در کنگره های بین المللی رونق بیشتری به کسب و کار خود داده ام.
وی با بیان اینکه پرورش ملکه زنبور عسل کار بسیار پیچیده ای است، افزود: در کشور افراد معدودی موفق به پرورش ملکه زنبور عسل می شوند که خوشبختانه ما نیز در این لیست قرار گرفته ایم.
این کارآفرین  بخش کشاورزی تصریح کرد: در صورتی که سایر نهادها و دستگاه های دولتی نیز از طرح پرورش زنبور عسل حمایت نمایند ما می توانیم اشتغال زایی گسترده تری داشته باشیم
وی بیان کرد: ۷۰نفر از زنبورداران آموزش داده است که هم اکنون به صورت مستقل فعالیت می کنند.
اختراعاتم را به پارک علم و فناوری معرفی کرده ام و برخی از آنها شامل : دستگاه موم آج کنی، سرکه عسل، ژل رویال و شامپو عسل است.
عسل ارگانیک این کارگاه سالیانه حدود ۳تن می باشد که در عرض دو هفته به فروش می رود.
این پرورش دهنده زنبور عسل تاکید کرد: تمام تلاش خود را طی سال‌های اخیر کرده‌ است که عسل خالص و با منشا گل و گیاه بدون هیچ نگه دارنده ایی در اختیار مردم قرار دهد.
موسی شریفی کار آفرین نمونه سال ۹۶، زنبوردار نمونه کشور و همچنین مدیر عامل شرکت عسل گل رز است که در فصل های بهار و تابستان در شهرستان قروه و در روستای گرمخانی به پرورش زنبور عسل اشتغال دارد و در فصول پاییز و زمستان ترک دیار می نماید و برای ادامه کار خود به دزفول سفر می کند.