عمومی | دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

انتصاب عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دبیر واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه

دکتر علی نجفی‌نژاد ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی حکمی دکتر حسین بارانی عضو هیات‌علمی این دانشگاه را به عنوان دبیر واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه منصوب کرد.

در متن حکم آمده است: نظر به تجارب ارزنده جنابعالی و موافقت معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد بند ۲-۴ آیین‌نامه شبکه ملی جامعه و دانشگاه به عنوان دبیر واحد استنای منصوب می‌شوید.

امید آن است به اتکال خداوند متعال و تعامل و همفکری با جامعه محترم دانشگاهی و شبکه نخبگان استان، دستگاه ها و نهادهای ذیربط در انجام امور محوله موفق و موید باشید.

شایان ذکر است: پیش از این دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی دکتر نجفی‌نژاد را به عنوان مدیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه در استان گلستان منصوب کرده بود.

شایان ذکر است: شبکه ملی جامعه و دانشگاه با ایده ایجاد ساز و کار لازم برای تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه به وجود آمده است تا دانشگاه‌ها پیوند ساختاری خود را با جامعه و دولت تقویت نمایند و ظرفیت‌های خود را در راستای حل مسائل استانی و ملی به کار گیرند.

در آیین نامه این شبکه آمده است: یکی از مهم‌ترین زمینه های ایفای چنین نقشی، مشارکت دانشگاه‌ها در فرایند تصمیم سازی است.

این مهم از طریق ایجاد بستر لازم برای گفتگوی عقلانی میان ذیربطان، تصمیم گیران و سیاست‌گذاران اعم از نخبگان دانشگاهی، نمایندگان بخش خصوصی، جامعه مدنی، کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطوح استانی و ملی برای اجماع بر سر چیستی مسائل و راه‌حل‌ها تحقق می یابد.