عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

کارگاه آموزشی راهنمای ارزیابی اختلالات سلامت روان

اولین دوره کارگاه راهنمای تشخیص و درمان مشکلات سلامت روان کودکان ونوجوانان با همکاری گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و  با حضور بیش از ۶۰ نفر از پزشکان خانواده مراکز سلامت برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان اصل رحیمی  مدیر گروه کارشناسان سلامت روانی، اجتماعی واعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن عرض خیر مقدم وضعیت شاخص های سلامت روان و شیوع اختلالات روانپزشکی را تبیین نموده و توجه به تشخیص و مراقبت درست و بهنگام اختلالا روانپزشکی را از مهمترین اهداف برنامه های آموزش مداوم عنوان کردند.
اصل رحیمی با تاکید براینکه مطابق پیمایش سلامت روان ۱سال ۹۵ و ۹۶ نزدیک به ۲۳ درصد از کودکان  و نوجوانان استان از مشکلات روانپزشکی رنج می برند تمرکز بیشتر در فرآیند غربالگری، تشخیص و مراقبت جمعیت گروه سنی تا ۱۹ سال را مورد تاکید قرار دادند.

در ادامه این کارگاه اساتید گروه روانپزشکی دانشگاه دکتر نوروزی، دکتر ترقی، دکتر امیری در زمینه موضوعات آموزشی پیش بینی شده( اصول شرح حال و معاینه در کودک و نوجوان، انواع کودک آزاری، اختلال نقص توجه-بیش فعالی و اختلالات اضطرابی کودکان ) سخنرانی نمودند.
در پایان کارگاه ضمن جمع بندی مطالب ارائه شده به سوالات همکاران  پاسخ داده شد.
گفتنی است که این کارگاه براساس پروتکل کشوری" راهنمای ارزیابی اختلالات سلامت روان"  تدوین و طی سه دوره برای کلیه پزشکان خانواده مراکز سلامت استان برگزار می گردد.