عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

جلسه مشترک استانداری و دانشکده ادبیات و علوم انسانی با موضوع برنامه راهبردی کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد

دومین پنل تخصصی برنامه راهبردی کاهش آسیب های اجتماعی استان اردبیل با محوریت خشونت با حضور استاندار اردبیل، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
در این  جلسه دکتر محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به  تعهد دانشگاه برای مشارکت در حل مسائل جامعه و هدف دانشگاه برای شکل دهی دانشگاه جامعه محور گفت: اساتید دانشگاه آماده هر نوع همکاری با استانداری و نهادها و ادارات مربوطه برای بررسی و ارائه راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی هستند.
دکتر رسول عبّاسی عضو هیات علمی رشته جامعه شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تشریح ابعاد مسئله خشونت و ارائه مستنداتی در رابطه با وضعیت استان با ارائه الگوی مفهومی از جامعه و ساز و کارهای آن در سطوح تحلیلی متفاوت، به تبیین نظری خشونت پرداخت.
وی به اهمیت عواملی چون کارائی گرامر اجتماعی(هنجارهای رسمی و قواعد اخلاقی)، عوامل نهادی و توزیع متوازن فرصت ها در ابعاد رابطه ای، اقتصادی و فرهنگی و نقش آنان در کاهش خشونت در جامعه اشاره کرد.
عباسی بعد از تبیین نظری موضوع، به برنامه اجرائی تدوین شده در سطوح تحلیلی کلان، خرد و میانی در قالب رویکردهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت پرداخته و نظام های ارتباطی ملازم با برنامه ها را تشریح کرد.
در پایان جلسه پس از نقد و بررسی کارشناسان و توصیه های استاندار، مقرر شد که نسشت های تخصصی متناسب با برنامه های پیشنهادی با سازمان های هدف تشکیل شده و برای ارائه راهکارهای اجرائی از متن برنامه تدوین شده، تدابیری اندیشیده شود.