عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

سخنرانی دکتر محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پاسداشت هفته بسیج مستضعفین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

در این مراسم دکتر محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص)همچنین رئیس مکتب تشیع امام صادق علیه السلام و پاسداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، رزمندگان و به خصوص امام بزرگ و فرزندانش ، به تاسیس و شکل گیری بسیج اشاره و اظهار کرد؛ بسیج نه تنها مولود انقلاب اسلامی است، بلکه همزاد انقلاب اسلامی نیز هست. بسیج یکی از اقدامات الهی و معجزه آسای حضرت امام رحمت الله علیه در انقلاب بود. وی به فلسفه شکل گیری این نهاد فرهنگی پرداخت و خاطرنشان کرد؛ شکل‌گیری و رسالت بسیج از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بود. وی افزود؛ حضرت امام خمینی (ره) یکی از عمیق ترین واژه ها را درباره بسیج به کار برد و فرمود بسیج از ذخایر استراتژیک نظام اسلامی است، وظیفه راهبردی دارد و امروز بسیج به یکی از بی نظیرترین نهادهای مردمی و انقلاب تبدیل شده است. عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، به ماندگاری بسیج اشاره و تاکید کرد؛ درونمایه و رویکرد اصلی بسیج، اندیشه، تفکر و فرهنگ بسیجی است.

این استاد دانشگاه به اهمیت فرهنگ بسیجی اشاره و بیان کرد؛ تفکر بسیجی تفکر احساسی و تجربی نیست بلکه تفکری با پشتوانه عقلانیت است. صیانت و رویکرد عارفانه این کار، مایه اصلی بسیج است و این نگرش و تفکر به خاطر عقلی بودنش عمیق است و از محصولات این نگرش می توان به وجود جوانان ۱۱ و ۱۳ ساله  دردوران دفاع مقدس اشاره کرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد به تشریح رسالت بسیج پرداخت و تصریح نمود؛ بسیجی  میدان‌دار عرصه کلان ملی و دینی است و به هیچ جناحی تعلق نداشته و با هیچ جناحی نیز حذف نمی شود. بین نخبگان یک اشتراک مهمی وجود دارد و آن این است؛ هر جایی که هم راستا با سیاست های انقلاب و امام و رهبری باشد بسیج پای کار است، کلیات بسیج کلیت نظام است.

مدیر کل گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران آقای دکتر هاشمی، به نقش بسیج و ارتباط آن با جریان‌های سیاسی و روحیه بسیجی اشاره کرد و بیان داشت؛ رسالت بسیج صیانت از نظام و انقلاب است هر جریان و احزابی که به دنبال تحقق آرمان های انقلاب باشد؛ بسیج از آنها حمایت می کند. در طول ۴۰ سال گذشته هر کجا توفیقاتی در راستای اهداف انقلاب بوده روحیه  بسیجی و انقلابی جاری و ساری بوده است. او به ماموریت های اصلی این ارگان فرهنگی پرداخت و افزود؛ اولویت امروز ما کشف، حل مسائل و مشکلات جامعه است. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی انتظاراتی از دانشگاهیان و بسیجیان دارد و ما باید نقش خود را به درستی انجام دهیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه به نقش بسیجیان در سیاست های داخلی و خارجی از دید تحلیلگران غربی پرداخت و تاکید داشت؛ اتاق‌های فکر های داخلی و خارجی می خواستند روند شتاب انقلاب را کم کنند اما موفق نشدند و این دشمنان در طول این ۴ دهه انواع تهدیدات راهبرد ها، سناریوها از جمله کودتا، جنگ هشت ساله، شورش های قومی، انواع تهدیدها و تحریم را برای تضعیف و براندازی نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی کردند، اما موفق نشدند این تحلیلگران بر این باور بودند تنها راه تغییر نظام اسلامی، تضعیف بسیج در اقشار مختلف است و معتقد بودند هر کجا اندیشه کردیم توسط بسیج از بین رفت. بسیج پایه امنیت ایران است، نقش بسیج نقش کمی نیست.

در پایان این استاد دانشگاه به روح و فرهنگ بسیجی در دانشگاه آزاد اشاره و خاطرنشان کرد؛ امروز روح و تفکر بسیجی بر دانشگاه آزاد اسلامی حاکم شده است و باید این روح در تمام رگ های دانشگاه آزاد جاری و ساری گردد.