عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

دکتر قائدی: عزم جدی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه ۵ کشور برای تامین داروهای بیماران


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: عزم جدی و تعامل دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه ۵ کشور و  شرکت های پخش دارویی در  تامین نیازهای دارویی بیماران به وجود آمده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در اجلاس معاونین غذا و دارو منطقه ۵ کشور در مورد راهکارهای حل مشکلات و تعامل هر چه بیشتر بین دانشگاه ها و شرکت های دارویی بحث و تبادل نظر شد و اظهار کرد: عزم جدی و تعامل دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه ۵ کشور و شرکت های پخش دارویی در تامین نیازهای دارویی بیماران به وجود آمده است.

دکتر امام بخش قائدی افزود: مشکلات دارویی و نحوه توزیع دارو در اجلاس معاونین غذا و دارو و مدیران داروی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه ۵ کشور و مدیران شرکت های توزیع و پخش دارو که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که انتظارات از دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه ۵ بسیار زیاد است، اذعان کرد: الگوهای کلان منطقه ۵ در حوزه های بهداشت و درمان بعنوان دستورالعمل هایی در کشور اجرا شده است و امیدواریم با همفکری همدیگر و با توجه به حساسیت ها و اهمیت حوزه دارو بتوانیم الگوهایی را در این حوزه معرفی کنیم که قابلیت اجرا در کشور داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات موجود و تحریم های دارویی، گفت: دارو تحت تاثیر بازار ارز می باشد و در راستای ثبات بازار باید با کمک شرکت های توزیع و پخش دارو اقدامات بهتری انجام شود تا بتوانیم ذره ای از رنج بیماری مردم در تامین داروها را کاهش دهیم و این مهم با همکاری و تعامل شرکت های دارویی و داروسازان امکان پذیر می باشد.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی کشور می بایست در مباحث مختلف و شرایط خاص به یکدیگر کمک کنند و همدیگر را پوشش دهند.

دکتر قائدی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت دارو، شرایط خاصی را برای بیماران صعب العلاج به وجود آورده و در این نشست در جهت بهبود این شرایط گامهای موثری برداشته شد.

به گزارش وب دا؛ اجلاس معاونین غذا و داروی منطقه ۵ کشور با حضور معاونین غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، هرمزگان، بوشهر، یاسوج،  فسا، جهرم، لار و گراش و مدیران شرکت های توزیع و پخش دارو با موضوع بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات دارویی و نحوه توزیع دارو در دانشگاهها برگزار شد.