عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫تقدیر رئیس دانشگاه صنعتی قم از بسیج دانشجویی این دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته و روز بسیج ، طی جلسه ای دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم از فعالیت های علمی، فرهنگی ، مذهبی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.
دکتر رضایی نور اظهار داشت: بنده خودم هم یک بسیجی هستم و از نزدیک با دغدغه ها و مشکلات شما آشنایی دارم. با توجه به برنامه ها و فعالیت هایی که بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تاکنون داشته است از جمله اردوهای جهادی آل طه در کشور و استان بسیار مطرح می باشد.
وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: توقع ما از بسیج جهاد علمی و تولید علم است، در راستای تحقق این مهم باید همت و تلاش مضاعفی داشته باشید. البته با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قم و نیروی دریایی سپاه پاسداران بستر برای جهاد علمی محیاتر شده است.


رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: بسیجیان وظیفه خطیری را بر عهده دارند چرا که هم باید در علم و هم در عمل فعال باشند. بسیج تشکل سیاسی نیست، یک تشکل فراگیر است که تعلق به جناح و جریان خاصی ندارد. اگر با این دید به بسیج نگاه شود، فرهنگ بسیج فراگیرتر خواهد شد.
وی گفت: رشادت و دلاوری بسیجیان در دوران ۸ سال دفاع مقدس و روحیه بسیجی پس از جنگ باعث پیروزی و آبادی ایران اسلامی شد.
دکتر رضایی نور بسیجیان را سنگر سازان بی سنگر قلمداد کرد و افزود: داشتن انصاف، همدلی، همکاری ، فداکاری، تلاش، دیگر خواهی به جای خودخواهی از جمله  ویژگی های  بسیجیان می باشد . بی شک فراگیر شدن این ویژگی ها در جامعه، توسعه و رشد همه جانبه کشور را رقم خواهد زد.
در ادامه آقای اکبری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم ضمن تشکر از دکتر رضایی نور جهت برگزاری این جلسه گفت: بسیج یک حقیقتی است شبیه افسانه ها. خوشبختانه در دانشگاه صنعتی قم با حضور دانشجویان فعال و با بصیرت ، بسیج دانشجویی فعال و پویایی داریم که در زمینه های سیاسی، علمی، فرهنگی و جهادی بسیار هدفمند و با انگیزه مشغول به فعالیت هستند. با همین رویکرد گروه جهادی آل طه موفق شد که ۳ سال متوالی در استان و کشور به عنوان گروه جهادی برتر انتخاب شود.


وی افزود: هدف ما خدمت است . ما در بسیج به دنبال کار سیاسی هستیم نه سیاسی کاری. یکی از اولویت های ما در بسیج جهاد علمی است که به حمد الله تاکنون معاونت علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشجویان تا حد مطلوبی به تعهدات خود عمل کرده است.
آقای اکبری ضمن اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در حال حاضر دارای ۱۶ معاونت است، افزود: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای جهاد علمی، بسیج به عنوان نیروی کمکی در کنار انجمن های علمی دانشگاه قرار گرفته است و آنها را در برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی کمک می کند.
این جلسه با اهدای لوح تقدیر از طرف دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به اعضای بسیج دانشجویی پایان یافت.