عمومی | دانشگاه تهران

جزئیات برنامه پنج تشکل دانشگاه تهران در روز دانشجو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی ، دکتر مجید سرسنگی، با اشاره به جزئیات برنامه پنج تشکل دانشگاه تهران برای روز دانشجو، گفت: «۱۶ آذر یکی از روز‌های مهم تقویم جمهوری اسلامی ایران است که چند ویژگی مهم دارد که از آن جمله هویت انقلاب ما، استعمارستیزی و ایستادگی در مقابل دشمنان است که این هویت به خوبی در موضوع ۱۶ آذر قابل درک است زمانی که دانشجویان دانشگاه تهران با خون خودشان این حماسه را آفریدند خیلی از مردم ایران آشنایی با آرمان‌های انقلاب نداشتند».
وی افزود: «این جوانان با شهامت خودشان ۱۶ آذر را رقم زدند که نماد استکبارستیزی در دانشگاه تهران شد. ۱۶ آذر با هویت دانشجویی پیوند خورده و در این ایام دانشجویان شور و حال دیگری دارند و این نشان از اهمیت روز دانشجو دارد».
دکتر سرسنگی گفت: «امسال هم که چهلمین سال پیروزی انقلاب را در پیش داریم با گرامیداشت شایسته این روز دانشجویان یک بار دیگر ندای حق‌طلبی را به گوش مردم ایران و دنیا خواهند رساند. برگزاری شایسته برنامه ۱۶ آذر نشان می‌دهد که ذهنیت‌های بیمارگونه سایر کشور‌ها پوچ است و دانشجویان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند دستاورد‌های انقلاب به راحتی پایمال شود».
وی اضافه کرد: «از ویژگی‌های مهم ۱۶ آذر امسال، همزمانی با چهل سالگی انقلاب است که برنامه‌های آن نشان می‌دهد که انقلاب ایران بزرگ‌تر از آن است که بخواهند آن را منحرف کنند و البته هشداری به مسئولان کشور است که وفاق بین سلیقه‌های مختلف را حفظ کنند».
دکتر سرسنگی با اشاره به برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه تهران، گفت: «دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی که رخداد ۱۶ آذر در آن به وقوع پیوسته امسال برنامه‌های ویژه‌ای در این ایام برگزار می‌کند برنامه‌های ویژه ۱۶ آذر به دلیل تعطیلی این روز، در روز یکشنبه ۱۸ آذر برگزار می‌شود».
وی ادامه داد: «پنج تشکل دانشگاه تهران بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی مستقل و مجمع دانشجویان عدالت‌خواه مهمانان ویژه‌ای را دعوت کرده‌اند».
معاون فرهنگی دانشگاه تهران، اضافه کرد: «بسیج دانشجویی ۱۸ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات میزبان حجت‌الاسلام محمد قمی، دکتر محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، علی عسگری، مهرداد بذرپاش، قاسم سلیمانی، محمد دهقان، علی فروغی، سعید جلیلی و وحید یامین‌پور خواهد بود. انجمن اسلامی دانشگاه تهران ۱۸ آذر برنامه خود را ساعت ۱۴ در تالار شهید چمران با حضور مهمانانی چون دکتر محمدرضا عارف، علی مطهری، دکتر علی ربیعی، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، دولت آبادی، مرتضی الویری، دکتر معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، محمود واعظی، دکتر علی نوبخت، لعیا جنیدی، علوی تبار، محمدرضا جلالی پور، محمد مجتهد شبستری و سعید حجاریان برگزار می‌کند».
وی ادامه داد: «جامعه اسلامی دانشگاه تهران نیز برنامه خود را در روز ۱۸ آذر در تالار دهشور پردیس علوم با حضور سعید جلیلی، دکتر محمدباقر قالیباف، فتاح، حسین شریعتمداری، مخبر دزفولی، لنکرانی، عزت الله ضرغامی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق با حضور حسین اشتری و محسن رضایی برگزار می‌کنند. همچنین مجمع عدالت‌خواه یکشنبه ۱۸ آذر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۷ در تالار رجب بیگی با حضور محمدحسین بادامچی، مجتبی احمدی، مجتبی نام خواه، حسام سلامت، مهدی محمدی، ذاکری و امیرحسین ثابتی برگزار می‌شود».
دکتر سرسنگی در خصوص حضور رئیس جمهور نیز، گفت: «هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته و احتمالاً امسال رئیس جمهور یکی از دانشگاه‌های استانی را برای برنامه ۱۶ آذر انتخاب خواهد کرد».
وی در خصوص برنامه‌ها و نشست‌های ۱۶ آذر گفت: «این برنامه‌ها در شورای نظارت تصویب شده و مشکلی برای حضور مهمانان نیست البته ممکن است تغییراتی در آن رخ دهد».
معاون فرهنگی دانشگاه تهران در خصوص حضور دیگر روسای قوا در دانشگاه تهران، گفت: «ما آماده حضور روسای قوا در دانشگاه هستیم کمااینکه قبلاً نیز پیگیر حضورشان در دانشگاه بودیم و نظر ما این است که مسئولان به دانشگاه بیایند و با دانشجویان گفت وگو کنند. ما هم از این روند استقبال می‌کنیم خوب است که همه مسئولان کشور در بین دانشجویان حضور پیدا کنند».
وی اضافه کرد: «متاسفانه حضور مسئولان در دانشگاه‌ها کم است و باید این رفت و آمد‌ها افزایش پیدا کند و دانشجویان و جامعه دانشگاهی در جریان مسائل اساسی کشور قرار بگیرند».